2024 m. kovo 28 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktualijos

*print*

Archyvas :: Vilniuje reikia pradėti statyti metro

2020-06-16
 
 Asociacijos „Metro sąjūdis“ valdybos pirmininkas Juozas Zykus

Asociacijos „Metro sąjūdis“ valdybos pirmininkas Juozas Zykus

Gerbiamiems politikams, mokslo ir visuomenės aktyviems nariams
Kviečiu Jus prisidėti prie Lietuvos visuomenės pastangų žengiant paskutinius žingsnius link Vilniaus metro idėjos įgyvendinimo.
Per 45 metus daug nuveikta bandant įdiegti pažangiausią miesto transporto sistemą. Suplanuotos metro trasų schemos. Didžiausias įdirbis padarytas 8,0 km trasos Pilaitė - Centras. Atlikti geologiniai tyrinėjimai, keleivių srautų stebėjimai, statybos ir įrengimų kaštų, pajamų ir pelno skaičiavimai. Parengta metro sistemos galimybių studija, parodanti metro efektyvumą kitų susisiekimo sistemų atžvilgiu. Surinkta informacija apie galimų investuotojų bei tokius projektus vykdančių firmų ir jų konsultantų interesus dalyvauti šio projekto realizavime.
Šio per 45 metus nuveikto visuomenės darbo paveiktas Seimas 2018 metais priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą. Už jį balsavo 111 Seimo narių. Prieštaraujančių nebuvo.
Artėja momentas, kai bus priimtas galutinis politinis sprendimas - Vilniuje statyti metro. Už metro projekto realizavimą pasisako 85 proc. šio Seimo narių. Metro idėją savo kreipimesi į Seimą ir Vyriausybę palaikė 130 mokslo, politikos ir žymių visuomenės veikėjų. Pritarimą šiai susisiekimo sistemai savo metu išreiškė Valdas Adamkus bei Gitanas Nausėda.
Šiuo metu 41 Seimo narys yra pateikęs nutarimo projektą - Vilniaus metro pripažinti ypatingos svarbos Lietuvos ekonomikai projektu.
Vyriausybei priėmus tokį sprendimą, ilgai trukusį apsisprendimo etapą pakeistų naujas - Vilniaus metropoliteno statybos etapas.
Sutinkamai su Metropoliteno įgyvendinimo įstatymu, šis objektas, visas ar dalimis, galėtų būti įgyvendintas įkūrus akcinę bendrovę, koncesijos ar kitu viešo ir privataus sektorių bendradarbiavimo pagrindu.
Dar šiemet pasiekti galutinį sprendimą - pats palankiausias metas. Rudenį pradės ryškėti ateinančios ekonominės ir socialinės krizės mastas.
Pasibaigus koronavirusui ir prasidėjus mokslo metams padidės automobilių spūstys.
Į metų pabaigą bus matyti, koks šių metų biudžeto deficitas ir kiek reikės skolintis kitiems metams. Skolintų ir ES pinigų dalybos parodys, kad vien šių pinigų neužtenka ir reikia kviesti užsienio investuotojus stambių projektų realizavimui. Šių metų pabaigoje bus matyti realus bedarbystės mastas. Užsiimant ne darbų, o pinigų dalijimu - vėl kils emigracijos banga.
Esant tokiai politinei, ekonominei ir socialinei situacijai, būtina visos visuomenės sutelktomis jėgomis ryžtingai siekti sprendimų, kurie visuomenę išvestų iš susidariusios krizinės situacijos. Be ryžtingų politinių sprendimų, leidžiančių privačiam sektoriui savo iniciatyva ir finansiniais resursais dalyvauti Lietuvos ekonomikos vystyme, šalį gali ištikti visiškas krachas. 

 

Pagarbiai
Juozas Zykus
Asociacijos „Metro sąjūdis" valdybos pirmininkas
tel. 8 699 31 240
juozas@vilniausmetro.lt

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2020-06-16 17:09
 
 

Komentarai (19)

Jūsų el. paštas

Aurelija

2020-07-04 08:52

Ir Kaunui reikia metro. Kuo mes prastesni?!

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Jolanta

2020-07-04 08:49

Pritariu Juozui Zykui. Vilniui reikia metro.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Gediminas

2020-06-29 20:18

Prieš karantiną buvau Minske. Ten metro švarus, tvarkingas, greitas. Per keletą minučių atsiduri kitame miesto krašte. O Vilniuje ar Kaune - įlipk į troleibusą, tai jis vos velkasi: šviesoforai, pėsčiųjų perėjos, kamščiai... Kiek dar mes kamuosimes?!

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Pensininkas

2020-06-29 18:32

Metro geriausia statyti Lukiškių aikštėje. Ten jau pliažas įrengtas, gal dar kas kokį bardaką sugalvos atidaryti. Šventą, kankinių krauju paženklintą vietą vilniečiai sugebėjo išniekinti. Taigi ten tas jvailių išmislas metro tikrai tiktų.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Simonas

2020-06-29 09:56

Šimašiau, nemiegok! Statyk Vilniuje metro, nes Kaunas aplenks.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Marius

2020-06-29 09:50

Pritariu gerb. Zykui. Pirmyn į metro!

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Antanas

2020-06-28 11:43

Saulius rašo apie Helsinkio metro. Ir kita artima sostinė - Stokholmas metro pastatė dar 1933 metais, kai mieste buvo 504 000 gyventojų, mažiau negu Vilniuje. Suprantama mes ilgai buvo okupuoti, bet dabar mes laisvi, tai kas trukdo ir mums turėti moderniausią transportą - metro?

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Konstantinas

2020-06-26 09:55

Pritariu ponui Zykui, o Varna yra varna,Europoje ir visame pasaulyje šimtai miestų turi metro, O Vilnius, anot Varnos, ir čia išskirtinis.Iš kur čia toks saldus provincialumas?

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Varna

2020-06-26 09:14

Tik visai Vilniaus nežinantis \mogus gali kalnėti apie metro. Požeminiu Vilniumi galima būtų visą senamiestį apeiti. O miestas toks nedidelis, kad metro galėtų pasiteisinti tik jungiantis su Kaunu, smarkiai prasiplečiant į visas puses. Bent paskaičiuokite kilometrais kiek jų nulekia metro įsibėgėdamas ir kokie tėra Vilniuje to kelio spinduliai, ir kokie nedideli srautai važiuotų į pramonines įmones. Miestas privalo sutvarkyti visas gatves su viena juosta autobusams - jau susitvarkytų judėjimas, jeigu ne paikas noras pižoniškai važinėti savo automobiliu.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Artūras

2020-06-25 17:02

Ponui, pasivadinusiam "Juokinga" noriu pasakyti, kad tai visai ne juokinga. Lietuviai jau pagarsėjo tuo, kad paskutinieji Europoje priėmė krikščionybę. Labai NESINORI, kad dar pagarsėtume ir paskutiniais, kurie suprato metro naudą.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media