2021 m. vasario 27 d., Šeštadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Kultūros renginiai

*print*

Archyvas :: „Mėnulio slėnis“: vienos parodos štrichai

2012-12-10
 
Monikos Furmanavičiūtės autorinis darbas

Monikos Furmanavičiūtės autorinis darbas

Nijolė Tumėnienė,

dailėtyrininkė 

 

Gruodžio 14 d. (penktadienį) 17 val. galerijoje ARKA (Aušros Vartų g. 7, Vilnius) atidaroma tapybos paroda “Mėnulio slėnis”. 

 

Šių metų rugsėjo mėnesį „Menų tilto“ organizuotas tapybos pleneras priartino prie Lietuvos Sardinijos žemę. Prieš du metus Provanse vykęs pirmasis pleneras nuvedė lietuvius į pietų Prancūziją, nes buvo skirtas prancūziškos meno mokyklos tradicijų atgaivai. Tuomet jo dalyvei Laimai Drazdauskaitei kilo idėja aplankyti su molbertais mums mažai pažįstamą egzotišką kraštą, turintį senas gilias europinės kultūros tradicijos šaknis. 

 

Edvido Žuko organizacinių sugebėjimų dėka ir jo partnerių pastangomis 2012 metų rugsėjo mėnesį septyni lietuvių tapytojai (Rimas Bičiūnas, Mindaugas Skudutis, Jonas Daniliauskas, Bronius Gražys, Danutė Gražienė, Monika Furmanavičiūtė ir Paulius Juška) nusileido lėktuvu subtropiniais krūmais apaugusioje Sardinijos žemėje, kur klesti laukinė gamta, kur gyvena nepaprastai daug ilgaamžių žmonių, kur išpuoselėta nemažai agrarinio turizmo vietų. 

 

Plenere mūsų dailininkai nutapė nemažai natiurmortų, kuriuose atsiskleidė skirtingas individualus kiekvieno jų meninis matymas. 

 

Pauliaus Juškos meilė kiekvienai detalei, pastabumas, spalviniai daiktų santykiai (Natiurmortas su jūros gėrybėmis). Mindaugo Skudučio gebėjimas kitaip matyti tą patį natiurmortą, priklausomai nuo nuotaikos, žiūrėjimo taško ir apšvietimo (Sardinijos gėrybės, Viduramžio jūros gėrybės). Atsiskleidė jo siekis paprastame motyve įžvelgti šiltų spalvų kolorito niuansų grožį ir eleganciją (Natiurmortas). 

 

Ypatingai meniškas, išsiskiriantis turtingai niuansuotu, individualiu postmoderinistiškai sukurtu koloritu, Broniaus Gražio  Natiurmortas Camuderoje. Konstruktyvus ir erdviškas, aiškios struktūros ir tapybiškas, užburiantis darniais spalvų sąskambiais ir kupinas ypatingo vidinės šviesos švytėjimo, būdingo pietų pajūrio atmosferai. 

 

Labiausiai improvizuoti Rimo Bičiūno natiurmortai (Vyno ąsotis, Itališkas natiurmortas), kuriuos galima nutapyti net nepabuvus Sardinijoje, o vien patyrus pietų krašto įspūdžius iš nuotraukų ar kinofilmų. Visų plenero dalyvių fone išsiskiria Monikos Furmanavičiūtės paveikslai, kurie konceptualūs, racionaliai sustatyti. 

 

Parodoje „Mėnulio slėnis“ eksponuojama gausi tapyba, sukurta per labai trumpą laiką šių metų plenere Sardinijoje, įnešė naujų vėjų į mūsų dailės pasaulį. Pernelyg rimtoje lietuvių tapyboje pasirodė linksmi, nuotaikingi egzotikos motyvai. 

 

Tikimės, kad paroda patrauks žiūrovų dėmesį savo vaizdų išskirtinumu ir geru tapybos meniniu lygiu.
Paskutinį kartą atnaujinta: 2012-12-10 16:10
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media