2020 m. spalio 25 d., Sekmadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktualijos

*print*

Archyvas :: Pomėgis istorijai, humoras ir rezultatai

2017-10-03
 
Vlado Ščiavinsko nuotrauka

Vlado Ščiavinsko nuotrauka

Erika Jakovlevaitė

 

Dabar vis mažiau jaunuolių renkasi mokytojo profesiją, o dar mažiau vyriškosios giminės atstovų. Man visada patiko mokytojai, kurie palaiko ryšį ir draugiškus santykius su mokiniais. Su vienu iš tokių mokytojų ir pasikalbėjau. Vilius Švėgžda moko istorijos Vilniaus lietuvių namuose.

 

 

Kiek metų jau dirbate mokytoju?

Klausimas geras... Jau 20 metų.

 

Kodėl pasirinkote būtent šią neįprastą mokyklą?

Tiesiog gavau čia darbą.

 

Kodėl būtent mokytojo profesija? Ir kodėl istorija?

Čia turbūt reikėtų pradėti nuo to, kad studijavau istorijos fakultete. Kadangi jis buvo Pedagoginiame institute, tai tapau mokytoju. Pabandžiau dirbt, gavosi gerai, taip ir liko mokytojo profesija. O istorija patinka nuo gimimo.

 

Kaip Jums užtenka kantrybės su mokiniais?

Galima kitą klausimą? Negalima? Na, nežinau... Atvirai pasakius, nežinau, kaip atsakyti į šitą klausimą. Kantrybės kaip užtenka? Aš esu su humoru, tai man ir tos kantrybės nelabai reikia.

 

O kaip pavyksta būti tokiam optimistiškam ir palaikyti gerą nuotaiką savo mokiniams?

Aš negaliu pasakyti, tiesiog taip gavosi, taip susiklostė. Gal toks charakteris mano, tai ir gaunasi. Aš manau, kad pykdamas, rėkdamas ir labai bardamasis, tai ir pats sau nervus sugadinsiu ir šiaip rezultato nebus.

 

Su kokiomis klasėmis Jums labiausiai patinka, įdomiausia dirbti?

Su vyresnėm. Nuo devintos iki dvyliktos klasės, su jomis iš tikrųjų įdomiau dirbti galima daugiau pajuokaut, pabendraut, padiskutuot. Nors su mažiukais galbūt yra kitoks įdomumas. Jie tokie labiau nuoširdesni.

 

Apie kokią ateitį svajojote, kai buvote vaikas, paauglys?

Kad negalvojau, jog dirbsiu mokykloje, tai čia faktas. O apie ką svajojau? Nežinau, gal kareiviu būt...

 

O koks Jūs esate už mokyklos ribų? Kaip save apibūdintumėte?

Hmm, ką aš žinau. Gal panašus kaip ir mokykloje. Čia reikėtų klausti tų, kurie su manim bendrauja už mokyklos ribų. Matyt, kad toks pat. Ar gali mokykloje suvaidinti ne tokį, koks esi realiai gyvenime? Argi vyresni moksleiviai neperkanda šito vaidinimo? Jeigu tu neturi humoro jausmo, argi tu visą laiką galėsi juokauti ir jeigu tu visą laiką piktas, ar galėsi nuolat šypsotis.

 

O kas Jums labiausiai patinka būtent mokytojo profesijoje?

Rezultatas. Rezultatas, kuri gauni, ne tik kai ką nors duodi ir mokiniai išmoksta, bet ir kai  tu pasiimi auklėtinius kokioj septintoj klasėj ir juos išleidi dvyliktoj. Tada matai, kas įvyko nuo septintos iki dvyliktos. Kaip tie žmonės iš mažų vaikų pasidarė dideli. Arba dar didesnis rezultatas, kai tu matai, kas su tais vaikais paskui įvyko, kada jie jau išėjo iš mokyklos. Matyt, kad čia yra pagrindinis dalykas.

 

 

/Tekstas sukurtas Jaunųjų žurnalistų klube, vad. Erika Straigytė/

Paskutinį kartą atnaujinta: 2017-10-11 15:06
 
 
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media