Rita Aleknaitė-Bieliauskienė: Rugsėjis – naujo koncertų sezono pradžia
Laima Vilimienė
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė
Almanachas "Žurnalistika 2008"
Almanachas "Žurnalistika 2009"
Almanachas "Žurnalistika 2010"
Almanachas "Žurnalistika 2011"
Almanachas "Žurnalistika 2012"
Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis
|
||||||||
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė: Rugsėjis – naujo koncertų sezono pradžia2024-09-14 Laima Vilimienė Pagrindinėse valstybinėse muzikiniam Lietuvos gyvenimui aukštosios kultūros toną duodančiose institucijose jau įvyko spaudos konferencijos, kuriose klausytojams, žiūrovams pateikti svarbūs prasidedančio naujojo sezono akcentai. LIETUVOS VALSTYBINIS SIMFONINIS ORKESTRAS rugsėjo 10 d. LVSO koncertų salėje surengė spaudos konferenciją, kurioje Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius, orkestro vadovas Stasys Pancekauskas kalbėjo apie artimiausius planus. Statybininkai dar nebaigė savo darbų administracijos patalpose, tačiau klausytojai nekantriai laukia koncertų puikios akustikos salėje. Ja džiaugėsi ir pokalbyje dalyvavęs Kauno valstybinio choro meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas. Jis tęsia bendradarbiavimą su šiuo orkestru. Ne tik ruošdamas sezoną pradedančią Gustavo Mahlerio Antrąją, „Prisikėlimo" simfoniją, bet ir visada laukiamą Karlo Orffo kantatą „Carmina Burana", „Queen Symphony". G. Rinkevičiaus puoselėjama sezono pradžios tradicija, sezono akcentai visada apgalvoti, prasmingi, intriguojantys. Vienas ryškiausių - kompozitoriaus Felikso Bajoro jubiliejinis vakaras spalio 25 d., apie kurį plačiau pasakojo pats kompozitorius: „Lietuvos valstybinį simfoninį orkestrą pažįstu nuo pat jo įkūrimo. Sekiau visą orkestro vystymąsi, jo augimą. Gražiai bendradarbiavome. Maestro „prikėlė" mano operą „Dievo avinėlis"! O dabar ir kitus senus, dar neatliktus kūrinius. Pirmoje koncerto dalyje skambės 1966-1975 metų kūryba, kuri yra vienas šiuolaikinio gyvenimo atspindžių - gedulinga muzika. Antrojoje koncerto dalyje klausytojai galės išgirsti jau šio šimtmečio muziką". Atsargiai G. Rinkevičius atskleidė ir savo svajones, praturtinsiančias Lietuvos kultūrą, klausytojų patirtis. „Šiandieninės salės erdvė, akustika mums atveria naujas galimybes. Per ateinančius aštuonerius, dešimt metų su geriausiais Lietuvos ir užsienio solistais rengiamės atlikti vėlyvąsias Richardo Wagnerio operas. Pradėdami nuo „Lohengrino", rengsime „Parsifalį", „Reino auksą", „Zygfridą", „Valkiriją", „Dievų žlugimą"...", - pasakojo G. Rinkevičius. Iki spalio 7 d. vyksta Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro abonementų akcija.
NACIONALINIAME OPEROS IR BALETO TEATRE rugsėjo 11 d. vykusioje spaudos konferencijoje visuomenei pristatyta kolektyvui pradėjusi vadovauti generalinė direktorė Laima Vilimienė. Sezono akcentas - Giacomo Puccinio mirties šimtmetis. Bus pastatytas jo operų triptikas. Menininkai pasistengs pateisinti teatro pasirinktą devizą: „Atrask teatro skonius". Greta Puccinio, W. A. Mozarto genialios muzikos skambės ir nuotaikinga L. J. Ferdinando baleto „Tuščias atsargumas" muzika. Bus ir kooprodukcijos, gastrolierių. „„Numatėme parodyti per 200 spektaklių. Kiekvienas žmogus repertuare sugebės atrasti kažką pagal savo individualų skonį", - sakė A. Kundrotas. Parengti išsamūs leidiniai žiūrovams. Juose visi projektai, edukacijos kryptys, kalendoriai. O dabar - premjera. Tai bandymas nauja, dar nematyta raiška baleto spektaklyje atgaivinti Frederico Fellinio filmo „La strada" („Kelias") herojus. „Nino Rotos muzika padėjo formuoti Fellinio filmų stilių ir suteikė jiems savitą skambesį. 1954 m. sukurtas „Kelias" buvo trečias bendras darbas. Per tris dešimtmečius jiedu sukūrė šešiolika fiolmų" ", - rašė Daniel C.Schindler. Su Martyno Staškaus diriguojamu orkestru Nino Rota muzika pažadins nostalgiją. Marco Goecke choreografija padės atsiverti Lietuvos baleto artistams. Baletą būtina pamatyti. Tai buvo reta spaudos konferencija, kurioje apie pristatomą kūrinį, jo idėją M. Staškus, Rinkodaros departamento vadovas Audrius Kundrotas, baleto meno vadovas Martynas Rimeikis, choreografo asistentas Ludovico Pace kalbėjo ypatingai nuoširdžiai ir jautriai: šiame labai estetiškame muzikos, plastikos, šviesų, spalvų lydinyje slypi meno paslapties galia. Iš gyvenimo ateinanti ir meno kalba skleidžiama esa mums leidžia sustiprėti dvasia. Gal pajusti greta esančio žmogaus širdyje tūnantį gerumą? O gal tarp gyvenimo cirko elementų pamatyti ir švelnumo, širdingumo... O gal gilus menas gali atskleisti ir netikėtus savasties bruožus? Apie tai kalbėjo didysis Fellinis, Giulietta Masina ir XXI amžiaus menininkai.
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė
Paskutinį kartą atnaujinta: 2024-09-14 11:00
Rašyti komentarą |
||||||||
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media |
Komentarai (0)