2024 m. kovo 29 d., Penktadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktualijos

*print*

Archyvas :: Nuotolinio mokymosi sėkmė - ne tik mokytojų rankose

2020-12-16
 
Asociatyvi iliustracija/ Vlado Ščiavinsko nuotrauka

Asociatyvi iliustracija/ Vlado Ščiavinsko nuotrauka

Gerda Kasčiūnaitė

 

2020-ieji metai mus visus pasitiko su daug naujų ir neatrastų dalykų, tarp jų ir nuotolinis mokymasis. Vaikai turėjo palikti gerai pažįstamas klases ir persikelti mokytis į namus. Ten jie, dažniausiai būdami vieni, buvo priversti išmokti susikaupti mokantis namuose ir priprasti prie mokytojų nebuvimo šalia.  

 

Iššūkių dėl nuotolinių pamokų pasitaikė ne tik moksleivių, tačiau ir tėvų bei mokytojų kelyje. Tik jiems visiems susijungus į darnią grupę nuotolinis mokymasis gali tapti smagia ir sėkminga veikla.

 

Jaunųjų žurnalistų klubo narė Evelina nuotolinio mokslo metu šiek tiek pakeitė požiūrį į mokyklą. Moksleivė ilgą laiką juto nemažą skirtumą tarp mokymosi mokykloje ir mokymosi namuose, tačiau ilgainiui jai pavyko prisitaikyti. Kelis dėstomus dalykus ji netgi pradėjo mėgti labiau nei anksčiau.

 

Evelina sako: ,,Man asmeniškai patikdavo visos mokykloje vykdavusios pamokos, bet nuotoliniu būdu pradėjo labiau patikti anglų kalba. Mokytojai nuotoliniu būdu pateikdavo daugiau šaltinių, pamokos tapo labiau koncentruotos į dėstomą informaciją“.

 

Nuotolinis mokymasis yra viena iš situacijų, kuriai mokytojai bei tėvai visą gyvenimą ugdo vaikus. Lavina jų drąsą pasisakyti ne tik gyvai, bet ir per kompiuterį ar telefoną, ugdo vaikų stropų darbą, nesvarbu, mokytojas gali juos matyti ar ne.

 

Aukštosiose mokyklose dėstytoja dirbanti Erika pasakoja apie mokymą nuotoliniu būdu ir išjungtomis kameromis. ,,Su studentais, kurie yra pasislėpę už burbulų ekrane yra gana keista ir sunku dirbti, nes negali matyti aiškaus atsako ar realios reakcijos iš auditorijos. Visgi man tai nėra svarbiausias dalykas. Kur kas svarbiau, kad tie, kurie prisijungia, realiai dalyvautų ir būtų aktyvūs paskaitoje. Tada nėra didelio skirtumo, ar kameros yra įjungtos ar išjungtos“.

 

Dėstytoja priduria: ,,Žinoma, pasitaiko kitokių atvejų. Studentas ar mokinys, kuris lyg ir dalyvauja, naudojasi proga būti išsijungus kamerą ir mikrofoną, tačiau pakviestas neatsiliepia. Tokie „gudručiai“ apgauna patys save, o ne tuos, kurie nori kažko išmokyti“.

 

Be pačių moksleivių, jų mokymuisi svarbūs ir tėveliai. Nors vaikai privalo būti pasirengę tokiems atvejams kaip nuotolinis mokymasis, tačiau prašyti jų visą šį naują etapą praeiti vieniems yra negerai. Tėvai negali savo atžalų mokslų imtis patys ir ugdyti už save neatsakingus vaikus, tačiau jie turi domėtis. Retkarčiais pasiteirauti, kaip vaikams sekasi, ar jie viską supranta, ar jaučiasi išgirsti per nuotolines pamokas. Vaikams, o ypač paaugliams nepatinka, kai tėvai kišasi į jų mokslus, tačiau jie vertina šeimos skleidžiamą išorinį palaikymą ir rūpestį.

 

Paskutinė grandis, padedanti paversti nuotolinį mokslą sėkmingu užsiėmimu, yra mokytojai. Nuotolinio mokymo laikotarpiu jiems taipogi teko įveikti daug kliūčių. Įminti Zoom ar Classroom programėlių paslaptis ir prikalbinti mokinius įsijungti kameras ar atsakinėti per pamokas yra dideli iššūkiai, kuriuos pedagogai turėjo įveikti vardan kitų išsimokslinimo.

 

Jaunųjų žurnalistų klubo narė Ieva paklausta, kokios mokytojo savybės nuotolinio mokymosi metu yra svarbiausios, atsako: ,,Manau, labai svarbu, kad mokytojui rūpėtų ne tik išaiškinti temą, tačiau paįvairinti pamokas kažkokiomis įdomiomis užduotimis. Taip pat mokytojai turi būti dėmesingi mokiniams, jiems turėtų rūpėti mokinių jausmai ir ką smagaus jie nori veikti per pamokas, kai tam yra laiko“.

 

 

 

/Tekstas sukurtas Jaunųjų žurnalistų klube, vad. Erika Straigytė; teksto autorei 12 m./

 

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2021-01-05 20:32
 
 
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media