2021 m. spalio 23 d., Šeštadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktualijos

*print*

Archyvas :: Jauniausi mokytojai – ir iš pašaukimo

2020-09-25
 
Asociatyvi iliustracija/ Nežinomo autoriaus nuotrauka

Asociatyvi iliustracija/ Nežinomo autoriaus nuotrauka

Girmantė Zolubaitė

 

Mokytojai. Šis žodis gali reikšti gana daug. Mokytojais mums pirmiausia tampa tėvai, vėliau ir seneliai. Tačiau nepamirškime ir tų mokytojų, mokančių mus mokykloje ar mokiusių darželyje, juk kartais jie vadinami net antraisiais tėvais.

 

Daugelis mokytojus įsivaizduoja senus, nes sakoma, kuo senesnis, tuo protingesnis. Tačiau tai nebūtinai yra tiesa. Šiame straipsnyje publikuojame interviu su vienu iš jauniausių mokytojų – Vilniaus Žemynos progimnazijoje dirbančiu Jonu Jankausku.

 

                   

Taigi pradėkime nuo to, kiek jums metų?

Man trisdešimt septyneri.

 

Kokį dalyką dėstote?

Technologijas.

 

Kiek metų mokytojaujate?

Jau penktus metus.

 

Ar dėl to, kad esate vienas iš jauniausių mokytojų mokykloje, nekyla sunkumų dirbti šį darbą?

-Oi, ne... Aš esu labai jaunatviškas mokytojas ir stengiuosi, kad mano pamokos būtų įsimintinos, kad mokiniai praleistų ir smagiai laiką, ir išmoktų.

 

Kaip manote, ar daugeliui mokinių patinka turėti jauną mokytoją?

Manau, kad taip. Mokiniams vis tiek lengviau suprasti mane. Ir man taip pat. Geriau suprantu, kaip jie gyvena. Panašiai ir aš gyvenau. Dabar kai kas pasikeitė, tai jie dar kartais ir pamoko mane. Bet stengiuos vis tiek neatsilikti nuo to ritmo.

 

Kas sunkiausia dirbant šį darbą?

Sunkiausia... Šiaip tai nėra nieko sudėtingo ar neįveikiamo. Tereikia gerai nusiteikti ir viskas pavyksta.

 

Ar klasėje turite "vunderkindų", kuriems reikia paruošti net papildomų užduočių?

Tai be abejo. Technologijų mokytojas turi būti pasiruošęs tris ar net trisdešimt žingsnių į priekį. Nes visą laiką yra mokinių, kurie dirba labai sparčiai, ir todėl turi būti pasiruošęs ir turi žinoti, kas bus toliau. Kad nenutiktų, jog mokinys sėdės be darbo.

 

Kokia tema iš jūsų dėstomo dalyko jums labiausiai patinka?

Mažoji architektūra. Ten yra ir verslumo, kai reikia galvoti, kaip parduoti savo prekę. Žinoma, tai vyksta tik klasėje. Tačiau visas formatas nėra toks paprastas, nes vyksta mainai, yra skaičiavimo, reikia žiūrėti, kas užsakoma ir kaip atlikti tą darbą, kad po to mes galėtume įsivertinti. O vėliau kilti mokslo laiptais aukščiau. Tobulėti, kol mokiniai supranta, kad jie tai pilnai išmoko.

 

Ar buvo dvejonių tampant mokytoju? O gal buvo lemta juo tapti?

Visada žinojau, kad noriu ir turiu būti mokytoju, nes šeimoje yra mokytojų, tai man, kaip sakant, tai jau įgimta. Taigi norėjau būti mokytoju, nes kitur savęs neįsivaizdavau.

 

Koks dėstomas dalykas jums buvo sunkiausias, kol dar pats mokėtės penktoje klasėje?

Sunkiausias dalykas iš tikrųjų buvo nėrimas, mezgimas. Nes tai iš tiesų nelengva. O visa kita taip pat nebuvo labai lengva, tačiau šie dalykai buvo sunkiausi.

 

Ar galite duoti patarimą skaitytojams, kurie užaugę planuoja tapti mokytojais?

Linkiu atkakliai siekti savo svajonių, ir viskas pavyks.

 

 

 

/Tekstas sukurtas Jaunųjų žurnalistų klube, vad. Erika Straigytė; teksto autorei 11 m./

Paskutinį kartą atnaujinta: 2020-10-02 12:46
 
 
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media