2021 m. spalio 23 d., Šeštadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktualijos

*print*

Archyvas :: Maži atlyginimai ir didelis stresas atbaido jaunimą nuo mokytojavimo

2020-09-29
 
Asociatyvi iliustracija/ Vlado Ščiavinsko nuotrauka

Asociatyvi iliustracija/ Vlado Ščiavinsko nuotrauka

Gerda Kasčiūnaitė

 

Šis amžius yra didžiulių permainų metas visame pasaulyje. Senesnius, įprastus dalykus lengvai keičia naujesni, įdomesni ir nematyti. Tačiau visuomenėje vis išlieka kažkas  pastovaus, nuolatinio ir visoms kartoms pažįstamo, tai mokymasis bei pažinimas. Už šią kokybiškai, garbingai išlaikytą žmonių gyvenimo sritį yra atsakingi mokytojai. Beveik visas kartas (tiek praeities, tiek ir dabarties) yra palietusios mokytojų skleidžiamos žinios bei taisyklės.

 

Mokytojo darbas visada buvo vertinamas kaip nelengvas, reikalaujantis atsakingumo, gebėjimų bei stiprios rankos, kuri įvestų tvarką klasėje. Pastaruoju metu mokytojų profesija baidė jaunuolius, kurie greitu metu turėjo pakeisti senbuvių mokytojų gretas. Tačiau šiemet, įvedus 300 eurų stipendiją į valstybės finansuojamą vietą įstojusiems pedagogikos studentams, ši profesija tiesiog sprogo nuo populiarumo.  Gana daug jaunų žmonių pradėjo galvoti apie pedagogiką ir savo ateities susiejimą su mokytojavimu. Esama ir tokių, kurie pedagogiką renkasi kaip antrąją specialybę, nepaisant kitos, jau turimos.

 

Eimantas Rimkus yra studentas, kuris studijuoja dvejose aukštosiose mokyklose. Vilniaus Gedimino technikos universitete (Vilnius Tech) prieš metus pasirinko kūrybines industrijas, o Vilniaus kolegijoje nuo šio rudens studijuoja pedagogiką ir mąsto apie buvimą mokytoju. Vaikinas neigia, kad 300 eurų stipendija buvo jam paskata mąstyti apie mokytojavimą. Be to, jis asmeniškai negalvojo apie stipendiją, nes jau studijuoja nemokamai Vilniaus Gedimino technikos universitete. Eimantą, kaip ir daugelį jo amžiaus žmonių, mokytojavimas traukia dėl įvairių patirčių ir  prisidėjimo prie labai svarbaus proceso −   moksleivių asmenybių formavimosi. Taip pat vaikinas pripažįsta, jog mokytojo darbas yra laikomas prestižine profesija, kurią jam būtų didžiulė garbė pažinti.

 

Žinoma, yra keli neigiamai jaunimo akyse atrodantys dalykai, susiję su buvimu mokytoju. Pasak Eimanto, mokytojų darbas, kuris neretai užima tiek dieną, tiek naktį, yra netinkamai apmokamas, algos mokytojams yra per mažos. Taipogi prisideda nuolatinis stresas, prie kurio mokytojai turi prisitaikyti siekiant kažko išmokyti vaikus. Jis yra labai didelis ir tai jaunuolių visiškai netraukia bei atbaido nuo vaikų mokymo.

 

Taip sparčiai didėjant jaunimo norui studijuoti pedagogiką, valstybė turi stengtis išlaikyti ir toliau didinti potraukį šiai profesijai. Reikia pradėti gerinti mokytojų darbo aplinką, galvoti apie jų algas ir vertinti tai, kiek daug savęs jie atiduoda darbe, ruošdami vaikus ateičiai.

 

 

/Tekstas sukurtas Jaunųjų žurnalistų klube, vad. Erika Straigytė; teksto autorei 12 m./

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2020-10-27 18:41
 
 
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media