Archyvas :: Robotai mokytojai
Aldonos Ruseckaitės nuotrauka
Rapolas Vanagas
Dvidešimt pirmasis amžius, pradeda vystytis DI (dirbtinis intelektas). Tai turi reprezentuoti žmogų arba mąstančią būtybę. Pats pavadinimas nusako, kad dirbtinį intelektą turintys prietaisai, robotai turi galvoti ir gali tobulinti jiems duotas užduotis. Vis dar nežinoma, kokią įtaka padarys šie kūriniai. Šis procesas vis dar vyksta, nes nesukurtas galutinis variantas.
Suomijoje jau pradėta robotus naudoti kaip mokytojus. Prancūzų kilmės robotas pavadintas Nao. Eliasas – naujas kalbų mokytojas, dirbantis Suomijoje, pradinėje mokykloje. Jis kalba 23 kalbomis, dažniausiai angliškai, suomiškai, vokiškai. Jis ne tik moka kalbėti, bet ir supranta, ką jam sako mokiniai. Robotas gali įvertinti mokinio įgūdžius ir skirti tam tikrą užduotį. Tamperės pradinėje mokykloje dabar yra keturi robotai, trys moko matematikos, o vienas - kalbų. Matematikos moko robotai „OVObot“. Bet visgi robotai patiria kliūčių, jie nesugeba užtikrinti disciplinos tarp pradinukų.
Šis projektas dar nebaigtas, ir robotai bus tobulinami. Bent kol kas robotai dar nepakeis mokytojų.
Trylikametė Agata mokosi 7 klasėje. Ji negirdėjo apie Suomijoje mokytojais dirbančius robotus. Kaip ji reaguotų pamačiusi tokį mokytoją? Agata sako, kad apsidžiaugtų, nes robotai gal nebūtų tokie griežti.
Septyniolikmetis Lukas taip pat negirdėjo apie šį įvykį. Tačiau jis įsitikinęs, kad tai neišvengiama.