Archyvas :: Nidos fotomenininkų simpoziumas prasideda pavasarį
Menininkė iš Taivano Chia-Yun Wu Nidoje
Almanachas "Žurnalistika 2008"
Almanachas "Žurnalistika 2009"
Almanachas "Žurnalistika 2010"
Almanachas "Žurnalistika 2011"
Almanachas "Žurnalistika 2012"
Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis
|
||||||||
Archyvas :: Nidos fotomenininkų simpoziumas prasideda pavasarį2022-05-13 Menininkė iš Taivano Chia-Yun Wu Nidoje Šių metų rugsėjo 12-18 dienomis vyks tradicinis 45-asis Nidos fotomenininkų simpoziumas „NIDA. Sutikti fotografiją". Pirmieji ilgamečio tarptautinio renginio akcentai Nidoje jau keleri metai pažymi ir naujo sezono pradžią Kuršių nerijoje. Gegužės mėnesį prie Tomo Mano memorialinio muziejaus (Skruzdynės g. 17) išeksponuota Lietuvos fotografijos marinistinio peizažo klasiko Jono Kalvelio paroda „Kopos", o pirmojoje simpoziumo rezidencijoje pradėjo dirbti menininkė iš Taivano Chia-Yun Wu. Jonas Kalvelis (1925-1987) - vienas svarbiausių lietuviškų gamtovaizdžių fotografų, kurio kūrybos svarbią dalį užėmė atidus pajūrio peizažo stebėjimas. 1973-1985 metais kurtas ciklas „Kopos" tapo neatsiejama Lietuvos fotografijos istorijos dalimi. Pasak Kalvelio bendraamžio Skirmanto Valiulio, „Gamta Jono Kalvelio lakštuose alsuoja monumentalia pirmine galia, kopų klostėmis ir kauburiais. Lūžta, juda, virpa gelmė, o kvadrato matmenyse sustingęs pasaulis dvelkia stoiška ramybe, konflikto tarp šviesos ir tamsos, detalės ir visumos pusiausvyra. Nuo amžių stovinčiame ir nuo amžių lekiančiame biriame pasaulyje jauste jaučiame laiko tėkmę: palinksta, aižėja ir trūkinėja paviršiai, sugūra, nugarma į naują formų pradžią smėlio keteros." Tad kurorto lankytojai šiltuoju metų laikotarpiu kviečiami susipažinti su Lietuvos fotografijos klasika bei apmąstyti vietos specifiką, jos monumentalumą bei permanentinį kismą. Vietos specifinė aplinka yra išeities taškas ir VDA Nidos meno kolonijoje dirbančiai pirmajai „NIDA. Sutikti fotografiją" rezidentei, menininkei iš Taivano Chia-Yun Wu. Menininkė planuoja gilintis į tai, kaip kinta atvaizdo fenomenas. Apie vaizdą mes vis dar galvojame kaip apie idealizuojamą ar politinę reprezentaciją net ir šiame skaitmeniniame amžiuje. Autorė tiki, kad fotografija tapo mišria reprezentacijos forma ir menu, taigi tokioje situacijoje turime galvoti ne tik apie medijų maišymą, bet ir vaizdo materialumą, bei jo priklausomybę. Menininkų rezidencija - nauja programa tarptautinio fotografijos simpoziumo „NIDA. Sutikti fotografiją" apimtyje. Jos įgyvendinimą užtikrino privatūs seminaro rėmėjai. O rezultatas taps vienu iš labiausiai laukiamų rudeninių simpoziumo įvykių. Tarptautinį Nidos fotomenininkų simpoziumą organizuoja Lietuvos fotomenininkų sąjungos fotografijos fondas, remia Lietuvos kultūros taryba, Neringos miesto savivaldybė, privatūs rėmėjai.
Paskutinį kartą atnaujinta: 2022-05-13 09:05
Rašyti komentarą |
||||||||
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media |
Komentarai (0)