2022 m. rugsejo 27 d., Antradienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktualijos

*print*

Archyvas :: Vyriausioji rinkimų komisija primena viešosios informacijos skleidėjams apie politinės reklamos įkainių pateikimą

2022-08-12
 
Indrė Ramanavičienė

 

Artėjant Savivaldybių tarybų ir merų rinkimams Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) primena, kad viešosios informacijos skleidėjai turėtų pateikti VRK politinės reklamos skleidimo įkainius.
Š. m. rugpjūčio 11 d. VRK sprendimais atnaujinti Politinei reklamai taikytinų įkainių ir sąlygų pateikimo Vyriausiajai rinkimų komisijai ir jų keitimo tvarkos ir Viešosios informacijos rengėjo ir skleidėjo deklaracijos formos bei jos užpildymo ir pateikimo tvarkos aprašai.
Šios tvarkos pradės galioti nuo š. m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus Rinkimų kodeksui.
Kaip numatyta Rinkimų kodekse, nuo rinkimų politinės kampanijos pradžios iki paskelbiant galutinius rinkimų rezultatus, viešosios informacijos rengėjai ar skleidėjai politinę reklamą gali skleisti tik pagal visiems rinkimų politinės kampanijos dalyviams vienodus politinės reklamos įkainius ir sąlygas, kurie yra skelbiami VRK interneto svetainėje.
Politinei reklamai taikomus įkainius ir sąlygas viešosios informacijos rengėjai ar skleidėjai turi pateikti VRK ne vėliau kaip likus 30 dienų iki rinkimų.
Tais atvejais, kai viešosios informacijos rengėjas ar skleidėjas pageidauja keisti anksčiau pateiktus politinei reklamai taikytinus įkainius ir sąlygas, tai padaryt gali ne vėliau, kaip iki rinkimų politinės kampanijos laikotarpio pradžios.
VRK, gavusi iš viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų politinės reklamos įkainius, juos nedelsdama paskelbia savo interneto svetainėje. Iki Rinkimų kodekso priėmimo pateikti įkainiai lieka galioti.
Kadangi artimiausi numatomi rinkimai vyks 2023 m. pavasarį., tie viešosios informacijos rengėjai ir skleidėjai, kurie dar nėra pateikę įkainių VRK, gali tai padaryti ne vėliau kaip likus 30 dienų iki rinkimų (tikslią rinkimų datą rugsėjo - spalio mėnesiais turėtų paskelbti Seimas).
Svarbu pažymėti, kad skleisti politinę reklamą galima tik po įkainių pateikimo.
Tie viešosios informacijos skleidėjai, kurie jau yra pateikę įkainius VRK, tačiau norėtų juos pakeisti, turėtų suskubti tai padaryti iki politinės kampanijos pradžios, t. y. nelaukdami rinkimų datos paskelbimo.
Politinės reklamos įkainius galima patogiai pateikti VRK informacinių paslaugų portale www.rinkėjopuslapis.lt.
Registruotis politinės reklamos rengėjais ir skleidėjais arba atnaujinti informaciją (pasikeitus darbuotojams ir pan.) galima užpildant šią prašymo formą.
Taip pat primename, kad kaip ir anksčiau, taip ir pagal š. m. rugsėjo 1 d. įsigaliosiantį Rinkimų kodeksą, rinkimų politinės kampanijos laikotarpiu viešosios informacijos rengėjai ar skleidėjai privalo užpildyti viešosios informacijos rengėjo ar skleidėjo deklaraciją ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo politinės reklamos paskleidimo.
Šios deklaracijos Vyriausiajai rinkimų komisijai turi būti pateikiamos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo galutinių rinkimų (ar pakartotinių rinkimų) rezultatų paskelbimo dienos.
Taip pat viešosios informacijos rengėjai ir skleidėjai teikia deklaracijas apie ne rinkimų politinės kampanijos laikotarpiu paskleistą politinę reklamą. Šios deklaracijos teikiamos ne vėliau kaip per vieną mėnesį pasibaigus kalendoriniams metams.
Iš viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų gautas deklaracijas VRK publikuoja savo interneto svetainėje.
Dėl detalesnės informacijos šiai klausimais maloniai prašome kreiptis el. paštu ikainiai@vrk.lt
 
Daugiau informacijos:
Indrė Ramanavičienė
Patarėja (atstovė spaudai)
Mokymų ir komunikacijos skyrius
Tel. +370 5 239 6295, Mob. +370 639 32 676
Gynėjų g. 8, LT-01109 Vilnius
El. paštas indre.ramanaviciene@vrk.lt
www.vrk.lt, www.rinkejopuslapis.lt

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2022-08-12 09:23
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media