Archyvas :: Remigijus Pačėsa: „Geltona gulbė neatplauks“
Almanachas "Žurnalistika 2008"
Almanachas "Žurnalistika 2009"
Almanachas "Žurnalistika 2010"
Almanachas "Žurnalistika 2011"
Almanachas "Žurnalistika 2012"
Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis
|
||||||||
Archyvas :: Remigijus Pačėsa: „Geltona gulbė neatplauks“2018-05-10 Lietuvos fotomenininkų sąjungos „Prospekto galerijoje" (Gedimino pr. 43, Vilnius) praėjo veikti Remigijaus Pačėsos retrospektyvinė paroda „Geltona gulbė neatplauks". Atidaryme dalyvavo ir parodos kuratoriai Agnė Narušytė ir Gintaras Zinkevičius. Fotografą Remigijų Pačėsą (1955-2015) kolegos prisimena kaip „matytoją". Jo pastebėti kasdieniški objektai tapdavo begalybės įžvalgomis. Parodoje pirmą kartą pristatomi visi Pačėsos kūrybos etapai - ne tik ankstyvieji sidabro atspaudai, bet ir montažai, koliažai, monotipijos, autoportretai, spalvota fotografija. „Geltona gulbė neatplauks" Pačėsa užrašė ant upės nuotraukos, iš kurios sidabro vandenų bene pirmąkart išnyra geltoni topinambai. Taupiomis frazėmis jis mėgdavo vaizdus papildyti numanomo pasakojimo sluoksniu: „Parėjau", „Antradienis - darbo diena", „Pilka diena - pilka žuvėdra", „Pas poeto kapą". Ilgainiui pakakdavo angliška rašyba iškreiptos nuorodos „shtai". Galiausiai jos irgi nebeliko, nes vaizdas kalba pats - „šešėlis rodo šviesą". Kartu su bendraminčiais - Alfonsu Budvyčiu, Algirdu Šeškumi, Vytautu Balčyčiu, Violeta Bubelyte, Gintaru Zinkevičiumi - Pačėsa klausėsi nudėvėto miesto poezijos ir šiukšlių konteinerių žvangesio, šaipėsi iš įkyraus kultūros rimtumo. Apie 1991 m. susidraugavęs su menininke Vega Vaičiūnaite, išmoko spausdinti monotipijas. 2004 m. vėl grįžo į Marijampolę ir ten fotografavo savo pasivaikščiojimų takus po lietaus, rūke, apkritusius lapais, sniegu, saulėtą, baltą, bet dažniausiai pilką dieną. Bežiūrint į tuos mažyčius nekintančios geometrijos skirtumus, išryškėja laiko upė, kurioje tobulai žvejojo Pačėsa. Paroda „Geltona gulbė neatplauks" pirmą kartą buvo surengta 2017 m. liepą Fotografijos muziejuje Šiauliuose, 2018 m. vasarį - Kauno fotografijos galerijoje. Vilniuje paroda skyla į dvi dalis: ankstyvieji Pačėsos darbai eksponuojami Vilniaus fotografijos galerijoje, o marijampolietiškas laikotarpis - „Prospekto galerijoje". Organizatoriai: Fotografijos muziejaus Vito Luckaus fotografijos centras Partneriai: Lietuvos fotomenininkų sąjunga, Lietuvos dailės muziejus Projektą finansuoja: Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
Lietuvos fotomenininkų sąjunga +370 5 2611665, +370 654 45020 lietuvos.fotografija@gmail.com, www.photography.lt
Paskutinį kartą atnaujinta: 2018-05-10 13:01
Rašyti komentarą |
||||||||
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media |
Komentarai (0)