Archyvas :: Vilniuje - Erichas Salomonas. Barbara Klemm. ŠUOLIS LAIKE
Barbaros Klemm nuotrauka
Rugpjūčio 31 d., 17.30 val. Lietuvos fotomenininkų sąjungos (LFS) Prospekto fotografijos galerijoje (Gedimino pr. 43, Vilnius) vyks Ericho Salomono ir Barbaros Klemm parodos „Šuolis laike" atidarymas. Atidaryme dalyvaus parodos kuratorius Andreas Rostas, GOETHE-INSTITUT Litauen vadovas Detlef Gericke, LFS pirmininkas Gintaras Česonis ir LFS garbės pirmininkas Antanas Sutkus.
Erichas Salomonas yra vienas reikšmingiausių XX a. spaudos fotografų. O Barbara Klemm yra viena žinomiausių fotografių, dalyvavusi visuose svarbiuose šiuolaikinės Vokietijos istoriniuose įvykiuose.
1944 m. mirusio Ericho Salomono ir 1936 m. gimusios Barbaros Klemm spaudos/reportažinės fotografijos sudaro įdomią simbiozę. Perduodamos tam tikrą žinutę jos kartu perteikia tuometinių įvykių politinį, socialinį ir psichologinį kontekstą. Abu autoriai save laiko/-ė ne menininkais, o pirmiausia žurnalistais. Tačiau šiandien jų darbai pristatomi kaip fotografijos meno kūriniai ir vieni vertingiausių vokiškos spaudos fotografijos pavyzdžių
Erichas Salomonas - vienas iš Vokietijos fotožurnalizmo pradininkų, fotografavusių politinę ir kultūrinę aukštuomenę. Apsukrus ir žinantis kaip bendrauti džentelmenas, išsilavinęs ir mokantis daug kalbų, turintis nepaprastai gerą nuojautą ir sugebantis virtuoziškai (ir dažnai - slaptai) naudotis savo fotoaparatu. Technikai patobulėjus taip, kad nebereikėjo naudoti akinančios blykstės, autorius įžymius amžininkus galėjo fotografuoti tomis akimirkomis, kai jie nesijautė stebimi, už oficialaus protokolo ribų, kai jis buvo vienintelis juos stebintysis.
Barbaros Klemm fotografijos pasakoja naujųjų laikų istoriją. Jokia kita vokiečių fotografė nėra taip įamžinusi tokios daugybės paskutinių dešimtmečių Vokietijos ir kitų šalių įvykių bei asmenybių, kaip Barbara Klemm. Jos nuotraukos vaizduoja politikus ir demonstrantus, susitikimus Vokietijos vyriausybėje ir XX a. septintojo dešimtmečio pabaigoje vykusio studentų judėjimo akimirkas. Jose galima pajusti tiek visuomenės politines nuotaikas, tiek ir asmeninius išgyvenimus.
Fotografijos atspindi maištavimą ir bejėgiškumą, tikėjimą ir pasipriešinimą, atstumą tarp valdžios ir žmogaus, tarp Rytų ir Vakarų, tarp turingųjų ir vargšų, tarp jaunų ir senų.
Kiekvienais metais Vokietijos fotografijos asociacija (DGPh) teikia Ericho Salomono premiją, kuri nuo 1971-ųjų skiriama menininkams ir organizacijoms už išskirtinę reportažinę veiklą. Ji suteikta tokiems žymiems fotografams, kaip Martinas Parras, René Burri, Robertas Frankas, Barbara Klemm, Mary Ellen Mark bei daugėliui kitų svarbių menininkų. Šių metų Ericho Salomono premija balandžio mėnesį, pirmą kartą buvo įteikta ir lietuvių fotografui Antanui Sutkui.
Fotoparodą „Šuolis laike" parengė Vokietijos Užsienio ryšių institutas ifa, ji eksponuojama bendradarbiaujant su Goethe‘s institutu ir Lietuvos fotomenininkų sąjunga.
Paroda Prospekto fotografijos galerijoje veiks iki rugsėjo 30 d.
Lietuvos fotomenininkų sąjunga
+370 5 2611665,
+370 654 45020
lietuvos.fotografija@gmail.com,
www.photography.lt
Prenumeruoti komentarus: El. paštu RSS
Vertinga istorija
2017-08-29 12:15
Barbaros Klemm fotografijos pasakoja naujųjų laikų istoriją. Jokia kita vokiečių fotografė nėra taip įamžinusi tokios daugybės paskutinių dešimtmečių Vokietijos ir kitų šalių įvykių bei asmenybių, kaip Barbara Klemm. Jos nuotraukos vaizduoja politikus ir demonstrantus, susitikimus Vokietijos vyriausybėje ir XX a. septintojo dešimtmečio pabaigoje vykusio studentų judėjimo akimirkas. Jose galima pajusti tiek visuomenės politines nuotaikas, tiek ir asmeninius išgyvenimus.
Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus
Tobulejanti technika
2017-08-29 12:12
Erichas Salomonas - vienas iš Vokietijos fotožurnalizmo pradininkų, fotografavusių politinę ir kultūrinę aukštuomenę. Apsukrus ir žinantis kaip bendrauti džentelmenas, išsilavinęs ir mokantis daug kalbų, turintis nepaprastai gerą nuojautą ir sugebantis virtuoziškai (ir dažnai - slaptai) naudotis savo fotoaparatu. Technikai patobulėjus taip, kad nebereikėjo naudoti akinančios blykstės, autorius įžymius amžininkus galėjo fotografuoti tomis akimirkomis, kai jie nesijautė stebimi, už oficialaus protokolo ribų, kai jis buvo vienintelis juos stebintysis.
Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus
Komentarai (2)