Archyvas :: Dubajuje EXPO 2020: Jono Staselio fotografijų paroda „Inlumino“
Parodos atidarimas
Almanachas "Žurnalistika 2008"
Almanachas "Žurnalistika 2009"
Almanachas "Žurnalistika 2010"
Almanachas "Žurnalistika 2011"
Almanachas "Žurnalistika 2012"
Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis
|
||||||||
Archyvas :: Dubajuje EXPO 2020: Jono Staselio fotografijų paroda „Inlumino“2022-03-03 Parodos atidarimas Kovo 2 ieną Lietuvos paviljone pasaulinėje parodoje EXPO 2020 Dubajuje, Jono Staselio fotografijų parodos „Inlumino" atidarymas prasidėjo tylos minute, skirta karo Ukrainoje aukoms atminti. Parodos atidarymas iškart pasisuko humanizmo tema, kuri Lietuvos fotografijai yra artima. Pasaulinėje EXPO parodoje, kartu su Lietuva, kelios šalys, palaikydamos demoniško agresoriaus užpultą Ukrainą ir jos žmonės, iškėlė Ukrainos vėliavą šalia savosios. Ukrainos paviljone lankytojams skirta siena kurioje galima palikti palaikymo užrašus arba išsakyti juos, kuriuos įamžina video operatorius. Lietuvos paviljone pristatytos J. Staselio fotografijų serijos „InLumino" kūrybos metu išsigrynino temos: vertybių krizės tapsmas socialinio peizažo dalimi, amžina moralumo gravitacija ir etikos atmosfera - tikėjimas, viltis ir meilė. Šie skirtingi, tačiau tarpusavyje susiję sluoksniai parodoje susipina į pasakojimą apie dėkingumą vidinei ir išorinei šviesai už kasdienes dovanas, už kūrybos bei gyvenimo laisvę. Kiekviena fotografija kontempliuojama ir perskaitoma kaip gamtos, autoriaus, fotografijos medijos, gyvenimo akimirkos kvietimas susimąstyti apie „čia ir dabar", atsakomybę už savąją aplinką ir vertybinius pasirinkimus ateities kartų labui. Fotografijų paroda „InLumino" kartu kviečia reflektuoti atmosferą, sutankėjusią globaliais klimato krizės bei pandemijos frontais. Tyrinėti ir kalbėtis apie galimybes, apie gautas pamokas ir dovanas. Dalintis patirtimi kaip įžiebti šviesą, atkreipiančią kiekvieno pasimetusį, klaidžiojantį žvilgsnį. Šviesa, smėlis ir sniegas - pagrindinės šios fotografijų serijos kūrybos medžiagos. Parnidžio kopa autoriui suteikė kamerinę bei autentišką erdvę apmąstymams apie atminties ir ateities kontekstus, dosnų vizualinį resursą bei gamtinę studiją kūrybinei idėjai išryškinti. Parnidžio kopa yra vienas iš keturių Unesco paveldo objektų Lietuvoje, įtrauktas į sąrašą 2000 metais kaip išskirtinis smėlio kopų kultūrinis kraštovaizdis, harmoningas žmogaus ir gamtos sambūvis. Meno pasaulyje vis garsiau kalbama apie parodų, bienalių ir kitų renginių industrijos paliekamą pėdsaką bei jų tvarumą. Šiai fotografijų parodai pasirinkta eksponavimo forma ir medžiagiškumas yra sudėtinė Lietuvos paviljono, esančio EXPO parodos tvarumo zonoje, koncepcijos dalis. Jonas Staselis, fotomenininkas, ilgus metus dirbęs fotožurnalistu Lietuvos nacionalinėje spaudoje. Du kartus apdovanotas nacionalinio Spaudos fotografijos konkurso prizais „Auksinis kadras". Šiuo metu intensyviai veikiantis ir kaip kultūros prodiuseris. Gyvenantis bei kuriantis tarp Vilniaus ir Nidos, kurio fotografinės serijos atveria daugiaplanę kultūrinę, gamtinę ir asmeninę tapatybę bei jų ryšius. Atviras ir intymus žvilgsnis transformuoja kasdienybės tapsmo peizažus bei išryškina patiriamo laiko šviesas.
Paskutinį kartą atnaujinta: 2022-03-03 16:08
Rašyti komentarą |
||||||||
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media |
Komentarai (0)