2024 m. lapkricio 23 d., Šeštadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Nuomonių barometras

*print*

Archyvas :: Aurelija Arlauskienė: LŽS įvaizdis. Nes man ne vistiek…

2018-11-16
 
Sveiki, kolegos, lapkričio 13 d. Panevėžio apskrities Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje vyko vieša diskusija „Kokio visuomeninio transliuotojo (LRT) norime?" Ačiū už pasidalintą įrašą Žurnalistų namų FB paskyroje. Jį atidžiai peržiūrėjau. Man rūpi LRT problemos, nes keletą metų LRT taryboje atstovavau Žurnalistų sąjungai, taip pat vadovavau TV Žinių tarnybai. Galų gale, tos problemos jaudina mane ir kaip LŽS Etikos komisijos pirmininko pavaduotoją, ir kaip eilinę šio kanalo žiūrovę. 
Kadangi, kaip suprantu, tokie renginiai dar bus ir kitose Lietuvos vietose, todėl drįstu išsakyti savo nuomonę. Tikiuosi ir viliuosi, kad tie, kurie šiame laiške skaitys savo pavardes, supras tokių pastebėjimų geranoriškumą ir pasidarys atitinkamas išvadas. 
Renginyje dalyvavo LRT tarybos pirmininkas Liudvikas Gadeikis, LRT generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė, laidų vedėja Zita Kelmickaitė, LŽS pirmininko pavaduotojai Darius Lukoševičius ir Brigita Sabaliauskaitė (ji ir moderatorė).
Nediskutuodama apie Moniką, Liudviką ir Zitą (patys pažiūrėkite įrašą), tariu žodį apie kolegas - Brigitą ir Darių, nes jie atstovauja Lietuvos žurnalistų sąjungai. Man ne vistiek, kas jai atstovauja ir ką žmonės kalba apie organzaciją, kurios narė esu jau daugiau kaip 30 metų.
LŽS pirmininko pavaduotoja Brigita Sabaliauskaitė turėtų geriau apgalvoti viešos diskusijos moderavimo specifiką. Tai buvo ne „diskusija", kaip skelbta, o svečių pasisakymai (nekomentuoju jų, pažiūrėkite patys), vis nutildant salėje susirinkusius žmones, kurie atėjo ne tik išgirsti atvežtų Vilniaus minčių, bet ir išsakyti savo nuomones.
Moderatorė nesugebėjo suvaldyti situacijos, vieniems leisdama kalbėti daug ir ne į temą, kitiems vis primindama „pusantros minutės", vieniems duodama mikrofoną, kitiems - ne, rodydama savo požiūrį apie diskusijose dalyvaujančius žmones (pažiūrėkite patys, ypač tą atkarpą, kur savo nuomonę išsako Biržų meras). 
LŽS pirmininko pavaduotojui Dariui Lukoševičiui siūlyčiau pažiūrėti įrašą ir padaryti išvadas. (Pažiūrėkite ir jūs. Ypač nuo 1:19:00 . Šioje vietoje, berods, Biržų meras Valkiūnas (jis - jau anapus kameros), vis mėto visokius klausimus, į kuriuos bando atsakinėti Lukoševičius, tarp jų ir klausimas-priekaištas, kodėl LRT rodė, kaip Kanadoje legalizuoti narkotikai, kanapės:
Klausimas: Ar jūs džiaugiatės kanapėmis, narkomanais?
D. Lukoševičius: Aš už juos nuoširdžiai džiaugiuosi.
Klausimas: Tai jūs turbūt irgi vartojat narkotikus?
D. Lukoševičius: Kai tik galiu legaliai būtinai.
Tai atsakymas, keliantis klausimų ne tik dėl kolegos saviraiškos ribų, bet ir susijęs su mūsų organizazijos reputacija.
Visas įrašas čia: https://www.facebook.com/paninfolt/videos/vb.214565171909405/181745356097387/?type=2&theater

Su pagarba Aurelija Arlauskienė

 

KOLEGĖS AURELIJOS LAIŠKAS SUSILAUKĖ KOMENTARŲ:
Labas vakaras, mieli kolegos, visų pirma leiskite padėkoti Aurelijai, Dariui, Brigitai, Rasai ir Rolandui, kad jie ne tik patys dalyvavo diskusijose apie LRT ateitį, kvietė žmones, važiavo savo laisvu laiku, žiūrėjo įrašą po susitikimo ar analizavo savo ir kitų indėlį po renginio žiūrėdami įrašą. Visų indėlis reikalingas jei norime pasiekti tikrų diskusijų apie LRT. Ir turime ieškoti būdų, kaip kaskart padaryti viską geriau. Pažiūrėjau ir aš įrašą. Pabandysiu trumpai sureaguoti į Aurelijos mintis. 
Gal diskusija ir netapo pokalbių ar debatų etalonine laida, bet susitikimas ir vyko tokiame formate bibliotekoje, kur aš kiek mažiau lyginčiau susitikimą su žurnalistine laida apskritai. Sutinku, kad nėra lengva moderuoti renginius, suvaldyti auditoriją ir to pačiu sugaudyti visus galus. Bet kitam kartui galima bus pabandyti su publika ir pašnekovais rasti gal kitokį bendravimo formatą.
Dėl Biržų mero klausimų/provokacijos, tai man akivaizdu, jog koks klausimas toks ir atsakymas. Gal kiek kandžiai ir sarkastiškai, bet ką gali atsakyti politikui, kuris kažkodėl įsivaizduoja galįs geriau už žurnalistus nuspręsti, kokias temas rodyti, o kokias ne per LRT? Ir tikrai juk niekas nepagalvojo, kad kas nors reklamavo kanapes? 
Kita vertus, galime pasitarti visi, kaip reikėtų ateityje rengti tokias diskusijas. Gal dar kokių patarimų kolegos turi arba patys gali pasiūlyti formatą? Mielai siūlome kitiems nariams irgi imtis iniciatyvos ir savo regione rengti diskusijas.
Linkėdamas ramaus vakaro
Dainius Radzevičius
*-*-*
Sveiki iš ryto. Puiku, kad diskutuojame dėl organizacijos dalykinės reputacijos.Turime ir kitiems rodyti profesionalumo kokybę.
Šiandieną taip pat turime galimybę parodyti sąjungos požiūrį į Etikos inspektoriaus tarnybos išplatintą pranešimą.(Jį galima perskaityti rubrikoje "Savaitė tema" - red.)
Geros dienos.
Audronė Nugaraitė
*-*-*

Pareiškimas nelabai panašus į Pareiškimą, tai tik nuomonė apie etikos problemas. Reikėjo aštrumo ir išvadų bei "Ką daryti?" Gal šios aktualijos išsiryškins diskusijose per LŽS suvažiavimą? Kas kuruoja diskutantus, užduokite tokį toną... Beje, Valatka čia pirmeivis, o pasekėjų daugiau - Užkalnis, na, gal dar Tapinas ir Co. Juos mielai talpina didieji portalai, nes jų Gariūnų leksika "reitingus kelia ir auditorijai įdomi"...

Dėl diskusijos apie žurnalistiką: na, Dariaus atsakymai atitinka kvailus mero klausimus, ir sarkazmą reikia suprasti. O dėl tokių formatų - reikia pagalvoti apie Blic diskusijas: pasirodo kokie negatyvūs (o gal pozityvūs) reiškiniai žiniasklaidoje - staigiai surengiam valandos pokalbį LŽS-oje, pvz., "KLUBAS 3" (III aukšte). Sakykime, tema TURGAUS LEKSIKA - ŽURNALISTO ETALONAS? Kviečiam priešingas nuomones. Trumpas problemos pristatymas ir pasisakymai. Dalyvauja kelios nuomonės, ateina kas suinteresuoti, kokie 5 suorganizuoti ir pan. Įrašą platinam per fb ir kitur. Ką?
Česlovas Iškauskas
*-*-*
Etikos inspektorės pareiškimas labai taiklus ir laiku.
Dainius Radzevičius
*-*-*
Pritariu daugeliui Aurelijos išsakytų minčių. Malonu, kad tokie pasikalbėjimai vyksta.
Julija Šliažienė
*-*-*
Kaip supratau, peržiūrėjusi visą to renginio įrašą, susitikimo tikslas buvo žmonėms išaiškinti, kad Lietuvai reikia visuomeninio, o ne valstybinio transliuotojo. Bet žmonės piktinosi LRT veikla. Ar jie pageidautų valstybinės TV ir kodėl? Taip ir liko neišsiaiškinta.
Virginija Motiejūnienė
*-*-*
Labas rytas, Gerb. Aurelija, labai dėkoju, kad peržiūrėjote įrašą ir, kad JUMS RŪPI, nes kartais atrodo, kad niekas niekam neberūpi.
Taip pat kviečiu peržiūrėti ir Kaune vykusios diskusijos įrašą, kuriuo dalinuosi ir su kitais kolegomis, labai nuoširdžiai lauksiu daugiau pastabų ir nuomonių, nes patirtis man gana nauja (tikrai esu LŽS narė kelis kartus trumpiau nei p. Aurelija), o kas atviriausiai ir nuoširdžiausiai pasakys pastabas, jei ne savi - kolegos!
https://kaunas.kasvyksta.lt/2018/10/30/video/ar-lrt-isliks-ir-kokie-pokyciai-laukia-tiesiogine-transliacija-is-kauno/
Sutinku, kad formatas tobulintinas, sugalvotas gana ekspromtu, atsižvelgiant į aktualumą, Kaune ir Panevėžyje vykusios diskusijos - gana skirtingos, bet labai reikalingos.
Dėl Biržų mero p. V. Valkiūno dalyvavimo Panevėžio diskusijoje, tik atkreipiu dėmesį, kad jau yra prasidėjęs rinkiminis laikotarpis ir svarsčiau, ar bendrai etiška politikui - kandidatui į merus - leisti pasisakyti tokioje diskusijoje, kur akcentuojame, kad politikai neturėtų kištis į visuomeninio transliuotojo LRT turinį. Spręskite patys - nuomonių gali būti įvairių.
Dėl kolegos D. Lukoševičiaus - jo sveikas žurnalistinis sarkazmas, mano vertinimu, buvo labai vietoje . 
Ir jei ketiname smerkti kolegas žurnalistus, kurie galimai toleruoja kanapių suktinės rūkymą ten, kur tai leidžiama įstatymu, verta būtų pradėti diskusiją ir apie kitų psichotropinių medžiagų - alkoholio vartojimą žurnalistų gretose. galima būtų pvz. nustatyti normą, kiek alkoholio suvartojęs kolega jau daro gėdą LŽS, taip pat vertinti aplinkybes - vartojo darbe, namuose, LŽS organizuojamuose renginiuose, kitose viešosiose vietose etc. Nevengčiau diskusijos ir apie tabako vartojimą - tai taip pat priklausomybė ir dar ir kenkia aplinkinių sveikatai.
Tai tokios kelios įžvalgos, atsiprašau kolegų, kurie galbūt nenorėjo dalyvauti šioje diskusijoje, bet kadangi Aurelija siuntė masinį laišką, tai jaučiau pareigą pakomentuoti viešai. Manau, kad būtų naudinga padiskutuoti ir artėjančiame LŽS suvažiavime, jei tik bus tam laiko darbotvarkėje, ar bent jau neformaliuose pokalbiuose. Neabejoju, kad jei bus šios diskusijos apie visuomeninį transliuotoją tęsiamos, toks pasikalbėjimas LŽS bendruomenėje būtų ir naudingas, ir reikalingas, o gal ir atsirastų norinčių ir galinčių prisidėti tiek prie organizavimo, moderavaimo, nušvietimo. KVIEČIU!
Pagarbiai -
Brigita Sabaliauskaitė
*-*-*
Laba diena, ačiū už įrašą iš Panevėžio ir už Žurnalistų etikos inspektorės nuomonę, kuri išsakyta laiku ir aiškiai. 
TV vadovų susitikimas su panevėžiečiais nebuvo toks aiškus... Atrodė, kad LRT nelabai žino, ko iš jos nori politikai, o dar labiau nesuvokia, ko tikisi visuomenė... Biržų mero pasiklausius, reikėtų atsiriboti nuo pasaulio įvykių, kad tik "nesugadinus" mūsų žmonių... Kita vertus, tenka žongliruoti tarp didesnio žiūrimumo, reitingų ir profesinės kokybės kriterijų. Pamirštama, kad TV, žurnalistika yra priklausoma nuo visuomenės mentaliteto, išsilavinimo, nuskurdimo (materialinio ir dvasinio).
Visa tai yra viena, bendra, milžiniška problema, kuri prasideda šeimoje (požiūryje į šeimą, į vaiką) ir baigiasi kapinėse (kai vienišus užkasa bendram kape), o savo problemiškumo piką pasiekia tam vaikui praėjus chaotišką švietimo sistemą ir tapus politiku ar net Seimo nariu, šalies prezidentu, ministru pirmininku ar ministru. Dabar turim realybę, kur žmogus, pilietis atsidūrė visokių draudimų ir visokio plauko baudėjų sūkuryje. Ir blogiausia, kad nėra net ko pagalbos šauktis - visuomenė padalinta į lygius ir dar lygesnius. Vieni baudžiami, kiti pasipurto ir švarūs...
O ką darom žurnalistai, TV ir kiti? Mėginam išgyventi - kelti savo laidos, leidinio reitingus. Nesvarbu, kad rodom nei šį, nei tą, svarbu - žiūri... Laisvę atsiėmėm iš okupanto, bet išsiugdėm savų "neliečiamųjų", nes susitaikėm pravardžiuojami ir negerbiami. Kai į renginį atėjęs Vyriausybės narys, pasveikina susirinkusius ir po kelių minučių išeina, nesiteikia išgirsti, ką tie žmonės norėjo pasakyti, kokias bėdas norėjo paviešinti, tai priėmėm kaip normą. Ir dabar turim, ką turim... (pvz. valdžios elgesys su mokytojais).Steikuoja mokytojai, o kur jų mokinių tėvai? Kodėl jų nėra šalia mokytojo? Kai savi valdininkai naikina paveldą, naikina teatrą, niokoja tai, ką bendromis pastangomis pavyko išsaugoti nuo Maskvos okupantų... Esam bejėgiai. Vieni tokie, kiti - kitokie, susiskaldę.
LRT buvo tapusi nuobodžiu žiūrovams draugų "lizdeliu", kurį reikėjo išardyti, bet ką daryti toliau? Nauja vadovybė pertvarką pradėjo naikindama Kultūros kanalą, o tai nuteikė ne pozityviai. Toli gražu. Plius tai plius... Priprasim. Bet nesutinku, kai sakoma, kad regionų gyvenimas neįdomus visai Lietuvai. Z. Kelmickaitės, N. Baužytės ir kai kurių regioninių TV žurnalistų laidos būna net labai šviesios, įdomios. Žiūrovų domėjimasis dokumentika taip pat iškalbingas. Ar užteks išminties ir valios LRT padaryti nepriklausomą nuo politikų užgaidų, bet įdomų visuomenei, informatyvų ir leidžiantį didžiuotis savo valstybe?
Pagarbiai Aldona Armalė
*-*-*
Sveiki, kolegos, išties džiugu, kad vyksta diskusijos dėl įvaizdžio ir mūsų organizacijos reputacijos. Kalbant apie šį konkretų atvejį, renginį Panevėžyje, manau, kad tokios prastos kokybės vaizdo įrašo išvis nereikėtų platinti. Palyginkime su tokios pat diskusijos įrašu Kaune - akivaizdžiai skiriasi savo kokybe, nes Kaune filmavo, kiek girdėjau, 3 kameros.
Kalbam apie TV, apie visuomeninį transliuotoją, laidų kokybę, o pačių įrašas apie tai - buitinio lygmens, chaotiškas. Juk esame žurnalistai, todėl mūsų "produkcija": tiek nuotraukos, tiek vaizdo įrašai, demonstruojami viešai, turi būti kuo geresnės kokybės, tai pat ir kaip ir pasisakymai viešoje erdvėje - be gramatinių klaidų, gerai apgalvoti. Čia ne priekaištai kolegoms, tik pasvarstymai.
Vietoje to, kad patys filmuotume mobiliais telefonais, gal tai galėtų padaryti profesionalus operatorius iš TV, juk jie turėtų būti suinteresuoti diskusijų apie LRT profesionalia sklaida. Beje, bibliotekos (Panevėžyje renginys vyko bibliotekoje) irgi dabar turi gerą multimedijų įrangą, kurios pagalba galima padaryti kokybiškus įrašus.
Linkėjimai iš pajūrio, gero savaitgalio
Jolanta Beniušytė
*-*-*
Šioje vietoje norėčiau užstoti Rolandą Meiliūną, kuris savanoriškais pagrindais filmavimo ir talpino Paninfo.lt FB profilyje šį video įrašą. Profesionalios tiesioginės transliacijos internetu KAINUOJA ir nemažai (mes tą jau tikrai žinome!). Nežinau, ar mūsų transliacijas turėtų finansuoti/ įgyvendinti LRT ir ar dėl to nesijaustume kažkaip įsipareigoję? Bent man tai neatrodo gera mintis, jei jau diskusijas inicijuoja LŽS su visuomene, o LRT atstovai dalyvauja daugiau kviestinio svečio teisėmis, kaip buvo Kauno diskusijoje.
Ir nebūčiau linkusi labai sudramatizuoti renginio Panevėžyje įrašo kokybės - FB jos pakako, kaip ir mums - diskusijos tęsimui. Geriau prastesnė kokybė nei jokio įrašo nebuvimas, mano vertinimu.
Dėl Kaune vykusios diskusijos - išnaudojome turimus savo nuosavus (kalbu apie savo redakciją) resursus, labai džiaugiuosi, kad portalo „Kas vyksta Kaune" vadovas ir įkūrėjas Vaidas Pilkauskas ne tik palaiko mano pačios asmenines iniciatyvas ir veiklą LŽS, bet ir pats neseniai tapo LŽS nariu. Tai rodo, kad matome šioje veikloje prasmę ir kviečiame kolegas daugiau apie tai ir pačius galvoti (su mažiau asmeniškumų).

 

Pratęsiant mintį - kviesčiau visų miestų, kuriuose vyks tokios ar kitokios LŽS inicijuotos diskusijos vietines žiniasklaidos priemones rodyti dėmesį ir imtis iniciatyvų dėl transliacijų organizavimo ar kitokio viešinimo. Jei reikės technologinės ir kitokios pagalbos - mes atviri ir kolegiški!
Sėkmės visiems.
Brigita

 

 *-*-*-*
Kol kas turime tik tiek atsiliepimų. Kolegos gali pasakyti savo nuomonę ir po publikacija esančiuose Komentaruose.
Rubrika Nuomonių barometras yra Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo projekto dalis.

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2019-01-05 13:29
 
 

Komentarai (9)

Jūsų el. paštas

Angele Adomaitiene

2018-11-19 11:21

Mieli kolegos, skaitau Jūsų nuomones dėl renginio Panevėžyje, Kaune ir LŽS įvaizdžio. Trumpai - mano nuomone, ačiū Brigitai ir kitiems, kad tokie renginiai įvyko ir jie dalyvavo juose visuomeniniais pagrindais ir kad dabar kalbame apie LŽS įvaizdį. Seniai reikėjo, nes daugelio patvorių leksika net didžiuosiuose portaluose, gerokai daugiau kenkia žurnalistų bendruomenei nei nesklandumai ar replikos nedideliame renginyje. Neperžengiantys žurnalistikos etikos ribų, manau, smulkmenas lengvai ištaisys, bet nuo tokių kaip Valatka ir panašių leksikos asų LŽS turėtų atsiriboti ir nepataikauti kaip esą populiariems. Tai kiemo ar gatvės "bernų" su kumščiais kišenėse populiarumas, vedantis į žurnalistikos išsigimimą...

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Aurelija Žutautienė

2018-11-19 10:34

Sveiki, šaunu, kad Aurelija A. pagaliau prabilo apie LŽS įvaizdį ir, kad bandome diskutuoti, kas ir kaip.
Labai sveika pažiūrėti į save iš šalies... Tik nenueikim į techninius dalykus. Aurelija, kaip supratau, kvietė atkreipti dėmesį į turinį ir į tai, ką kalbame ir kaip aiškiname auditorijai.
Taigi, vykstant į tokius susitikimus, reikia gerai apgalvoti, kas gali nutikti, kokių klausimų galima sulaukti, ir tam būti pasiruošus... Manau, kad tokių išsišokimų nesitikėta (kaip Biržų mero) ir Darius nevykusiai bandė gelbėti padėtį...
O apie Žurnalisto įvaizdį jau seniai reikėjo diskusijos.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Loreta

2018-11-17 11:15

Sutinku su Aurelija, nes dabar žurnalistai vaikšto visiškai atsirišę liežuvius. O žodis ne žvirblis.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

J.K.

2018-11-17 11:05

Toliau, Birute, ir miegamajame lovoje reikės kalbėti patyliukais, nes karbauskiai išgirs.........

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Birutė

2018-11-17 11:00

Man tai atrodo tik muilo burbulas. Jei jau eilinis pokalbis bibliotekoje tampa tragedija, tai kas bus toliau????

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Juozas

2018-11-16 17:12

Nedarykime iš eilinio pokalbio bibliotekoje - pasaulinės seansacijos.
Problema kitur - dabar visi gali būti televizijos operatoriaus. Visi filmuoja, demonstruoja. Tai reikia žinoti išeinant į viešumą.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Jolanta

2018-11-16 17:08

Teisingai Aurelija rašo. Žurnalistika serga.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Taip

2018-11-16 11:45

Taigi artėja suvažiavimas, tai reikia triukšmelio.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Antanas

2018-11-16 10:46

Tai tik pokalbis bibliotekoje. O Aurelija iškėlė reikalavimus tarsi viskas vyktų per nacionalinę televiziją. Juokinga.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media