Almanachas "Žurnalistika 2008"
Almanachas "Žurnalistika 2009"
Almanachas "Žurnalistika 2010"
Almanachas "Žurnalistika 2011"
Almanachas "Žurnalistika 2012"
Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis
|
||||||||
Archyvas :: Žinių radijas žengia į sutelktinio finansavimo platformą „Patreon“2020-10-08 Žinių radijas žengia į sutelktinio finansavimo „Patreon" platformą, veikiančią mėnesinio prenumeratos mokesčio principu, ir čia siūlo vartotojams prenumeruoti kokybišką niekur kitur neskelbiamą Žinių radijo turinį. Priklausomai nuo pasirinktų prenumeratos „Patreon" platformoje planų, vartotojai galės peržiūrėti specialiai jiems kuriamas įvairaus formato laidas, diskutuoti tik rėmėjams skirtose grupėse, siūlyti temas radijo laidoms ar dalyvauti nuotolinėse klausimų-atsakymų sesijose su radijo laidų vedėjais bei kitais visuomenei žinomais ir įdomiais žmonėmis. Surinktas lėšas ketinama paskirstyti tarp radijo turinio kūrėjų, rašoma Žinių radijo pranešime spaudai. Pasak Žinių radijo generalinės direktorės Laimos Abromaitytės-Sereikienės, Lietuvoje vis įprasčiau darosi mokėti už skirtingas turinio platformas ir pinigais balsuoti, kokio turinio reikia, o kokio - ne. Sprendimas Žinių radijui tapti turinio kūrėju „Patreon" platformoje priimtas siekiant keleto tikslų. „Žengdami į sutelktinio finansavimo platformą, nušausime tris zuikius. Žiniasklaida viena iš pirmųjų pajunta bet kokį neigiamą rinkos svyravimą: vos tik pradeda mažėti reklamos pardavimai, iškart kyla tolesnio žiniasklaidos priemonės egzistavimo klausimas. Prasidėjus pasaulinei koronaviruso pandemijai, žiniasklaidos finansavimo klausimas tapo itin aštrus. Buvo kalbų, kad tokioje situacijoje jai galėtų padėti valstybė, bet kalbos taip ir baigėsi kalbomis. Finansavimo klausimas ypač aktualus kokybinei žiniasklaidai, tokiai kaip Žinių radijas. Kuriant kokybinę žiniasklaidą, kainuoja ne tik siųstuvų tinklas, infrastruktūra. Vis dėlto didžiausią sąnaudų dalį sudaro atlygis darbuotojams ir autoriams, kuriems turi būti mokamas ne bet koks, o bent jau sektoriaus vidurkį atitinkantis užmokestis, o juk parengti aktualijų turinį kainuoja žymiai brangiau nei groti muziką. Iki šiol Žinių radijui padėjo akcininkai. Vien per paskutinius dešimt metų į kasdienę Žinių radijo veiklą jie investavo daugiau kaip 2,6 mln. eurų. Jie tai darė suprasdami, kad kokybinė žiniasklaida svarbi užtikrinant demokratiją, pilietinės visuomenės raidą, ypač dabar, kai sparčiai daugėja informacijos, o drauge auga ir dezinformacijos kiekis. Situacijos nelengvina ir tai, kad į nugarą nuolat kvėpuoja iš mokesčių mokėtojų pinigų finansuojamas visuomeninis transliuotojas. Žiniasklaidos priemonės finansavimas tik iš reklamos pardavimo pajamų yra tolygus visų kiaušinių laikymui vienoje pintinėje. Siekdami mažinti priklausymo nuo vieno finansavimo šaltinio - pajamų iš reklamos pardavimo - riziką ir užtikrinti ilgalaikį kokybiško kanalo veikimą, kviečiame ištikimus Žinių radijo klausytojus ir žiūrovus savo finansiniu indėliu paremti Žinių radijo turinio kūrimą. Žinių radijo rėmėjai ne tik turės galimybę perklausyti ir peržiūrėti kitur nepublikuojamą turinį, bet ir aktyviai įsitraukti į turinio kūrimą. Tikimės, kad tai padės Žinių radijui peršokti į naują kokybinį turinio kūrimo lygmenį ir ne tik rengti aktualų, įdomų turinį, bet ir būti dar arčiau savo klausytojų ir žiūrovų. Tuo pačiu pasitikrinsime, kiek dabartinis Žinių radijo turinys atitinka vartotojų lūkesčius ir kiek vartotojų norėtų prisidėti prie naujo turinio kūrimo savo finansiniu indėliu", - sako L. Abromaitytė-Sereikienė. Pasak radijo turinio vadovės Astos Lataitytės, „Patreon" platformoje vartotojams siūlomas turinys bus lengvesnis ir turės ne tik informacijos, bet ir daugiau pramoginių elementų. „Mūsų komandą sudaro daugiau nei 50 turinio kūrėjų komanda, turinti idėjų, kaip nustebinti vartotojus. Ne viskas, ką redakcijoje sugalvojame, iš ko juokiamės, dėl ko diskutuojame ar ginčijamės, patenka į radijo eterį. Savo auditorijai galime sukurti gerokai daugiau kokybiško turinio ir tuo pat metu būti laisvesni, nei esame radijo eteryje. Savo rėmėjams „Patreon" platformoje žadame neįprastas laidų temas, netikėtus klausimus pašnekovams, socialinius eksperimentus ir visiems gerai pažįstamus laidų vedėjus jiems nebūdingame amplua", - žada A. Lataitytė. Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius sako, kad Lietuvoje įsigalėjęs ydingas žiniasklaidos finansavimo modelis, kai žurnalistika finansuojama daugiausia iš pajamų, gautų iš reklamos. „Aš visiems žmonėms sakau: nemokamų pietų nebūna. Šiandien didysis Lietuvos pralaimėjimas yra žiniasklaidos finansavimo modelis, kuris buvo sukurtas kaip neva nemokamas, kai žiniasklaidą daugeliu atveju išlaiko reklama, o reklamos vartojimas vertinamas pagal kiekybinius, o ne kokybinius rodiklius. Didžioji žiniasklaidos dalis atsisakė arba net neįvedė prenumeratos, t. y. sąžiningo santykio su vartotoju, todėl gyvename muilo burbuluose ir patys sau meluojame. Jei kuri nors žiniasklaidos priemonė giriasi turinti milijoną ar pusę milijono vartotojų ją gerbiančios ir mylinčios auditorijos, žmogui tikrai nebus problema sumokėti keletą eurų per mėnesį. 12 mėnesių - keliasdešimt milijonų eurų. Galime padaryti labai kokybišką žiniasklaidos priemonę. Šiandien kalbant apie pinigus aš linkėčiau redakcijoms įsivertinti ne tuščius reitingus, o pasitikrinti pinigais", - sako D. Radzevičius. Žinių radijas originalią programą transliuoja septynias dienas per savaitę. Kiekvieną savaitę parengiama laidų daugiau nei 120 temų. Jose dalyvauja daugiau nei 200 dalyvių. Šiandien Žinių radijas - ne vien informacinė radijo stotis, bet prekės ženklas, apimantis garso ir vaizdo produktus, kurie vartotojus pasiekia visais jų naudojamais kanalais - per radijo imtuvus, internetu, išmaniuoju mobiliuoju telefonu, socialiniais tinklais, per TV. Žinių radijo „Patreon" platformą galima pasiekti ir rėmėjais tapti www.patreon.com/ziniuradijas.
Paskutinį kartą atnaujinta: 2020-11-15 11:53
Rašyti komentarą |
||||||||
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media |
Komentarai (0)