Archyvas :: Tradicija ir inovacija – Lietuvos teatro gyvybė
Šoka Mantas Stabačinskas ir Marius Pinigis
Neseniai. per Italijos televizijos Rai 5 kanalą buvo transliuota italų žurnalistų parengta kultūros laida „Ubiq", skirta Lietuvos kultūrai. Jauniems kūrybingiems žmonėms, naujoms kultūros tendencijoms skirtos Italijos televizijos laidos redaktoriai ir žurnalistai Vanni Gandolfo ir Federico Chitarin lankėsi Lietuvoje bei kalbino Lietuvoje kuriančius teatro režisierius.
„Yra tokia šalis Šiaurės Europoje, kurioje teatras ir scenos menai yra labai populiarūs. Tai šalis, kurioje prieš spektaklius susidaro ilgos žmonių eilės. Ir tai yra ne kokia nors pasaka, o realybė. Ši šalis - Lietuva", - tokiais žodžiais Italijos televizijos Rai 5 kultūrinės laidos „Ubiq" režisierius Vanni Gandolfo pradeda reportažą, skirtą Lietuvos kultūrai, jos teatrui.
Pusvalandžio trukmės reportaže pagrindinis dėmėsys skiriamas skirtingoms Lietuvos teatro režisierių kartoms. Laida pradedama nuo pačios jaunausios kartos, kurią reprezentuoja režisierius Vidas Bareikis bei jo teatras „No Theatre" ir tęsiama iki vyriausiosios kartos atstovų - vieno labiausiai pasaulyje ir ypač Italijoje pripažinto režisieriaus Eimunto Nekrošiaus teatro. Reportaže taip pat nemažai dėmesio skiriama ir šiuolaikiniam Lietuvos šokiui bei šiuolaikinio šokio festivaliui „Naujasis Baltijos šokis".
Laidoje kalbinami Lietuvos režisieriai - Eimuntas Nekrošius, Agnius Jankevičius, Vidas Bareikis, šokėjai Mantas Stabačinskas, Marius Pinigis, Laurynas Žakevičius bei teatro ir kino kritikas Vaidas Jauniškis.
„Manau, jog labai svarbu būti visada aktyviais, niekada nesustoti. Aš kaip režisierius privalau būti aktyvus, nes tik taip galiu judėti į priekį, juk nebus taip, jog kažkas ateis ir pasiūlys pinigų, jog galėtum kurti. Manau, kad Lietuva šiuo metu yra ypač įdomi šalis. Iš tikrųjų yra tarsi dvi Lietuvos - viena, kuri yra dar susijusi su sovietine epocha, tai žmonės, kurie nelabai nori kažką keisti, kuriems tam tikri dalykai turi būti daromi tik vienu būdu ir tam nemato jokių kitų galimybių ir kita Lietuva, jauna, dinamiška, pilna idėjų, tai karta gimusi ir užaugusi kartu su internetu. Aš pasirinkau kurti Lietuvoje, manau, kad mūsų teatras yra naujas ir inovatyvus ", - laidoje teigia režisierius Vidas Bareikis.
Vyresnės už Vidą Bareikį kartos atstovas Agnius Jankevičius per metus sukuriantis po 4-5 spektaklius teigia, jog „teatras turi būti betarpiškas, greitas, jis turi reaguoti į socialinius įvykius. Teatras - tai vieta, kur šie reiškiniai apmąstomi. Negaliu leisti sau visus metus galvoti apie vieną spektaklį". Pagauti akimirkas, suprasti visuomenę - Agniaus Jankevičiaus teatro esmė.
Laidoje pasakojama, jog per daugiau nei 20 Lietuvos nepriklausomybės metų Lietuva patyrė stiprią emigracijos bangą, tačiau ši tendencija šiuo metu apsivertė, daugelis jaunų žmonių grįžta dirbti ir kurti į Lietuvą. Gyventi ir kurti į Lietuvą grįžo ir šokėjai Mantas Stabačinskas ir Marius Pinigis.
„Metus gyvenau Londone, tačiau jame gyvendamas, supratau, jog turiu grįžti į Lietuvą dirbti ir gyventi. Čia yra daug daugiau galimybių ir netgi gana dažnai Lietuvoje galima dirbti ir su užsienio prodiuserinėmis kompanijomis. Taigi esame čia, gyvename čia ir čia kuriame savo ateitį", - teigia šokėjas Mantas Stabačinskas, šiais metais kartu su šokėju Mariumi Pinigiu pristatęs šokio spektaklį „ID:nr-688e" šiuolaikinio šokio festivalyje „Naujasis Baltijos šokis".
Anot italų, Lietuva, būdama didžių teatro režisierių šalis, kiekvienais metais sugeba pritraukti daug tarptautinių scenos meno kūrėjų. Lietuva daug skolinga Eimuntui Nekrošiui, vienam žinomiausių teatro režisierių pasaulyje.
„Eimuntas Nekrošius - Lietuvos teatro ikona. Tiek jo kūryba praeityje, tiek jo šiuolaikinė kūryba turi nepaprastai didelį pasisekimą tarp publikos. Manau, kad Lietuvos teatrui yra didžiulė sėkmė turėti tokį režisierių kaip Eimuntas Nekrošius. Jis labai daug nuveikė mūsų kultūros labui. Lietuvos teatro stiprybė ir varomoji jėga yra jo tradicijos, kurios jaučiamos ir šiuolaikiname teatre bei inovacija", - teigia Vaidas Jauniškis, laidoje pristatydamas Lietuvos teatro formavimosi istoriją bei dabartinę situaciją.
Kultūros laida „Ubiq" buvo kuriama, bendradarbiaujant su LR kultūros atašė Italijoje.
Komentarai (0)