Archyvas :: Viešosioms konsultacijoms paskelbtos vlogerių veiklos reguliavimo gairės
Almanachas "Žurnalistika 2008"
Almanachas "Žurnalistika 2009"
Almanachas "Žurnalistika 2010"
Almanachas "Žurnalistika 2011"
Almanachas "Žurnalistika 2012"
Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis
|
||||||||
Archyvas :: Viešosioms konsultacijoms paskelbtos vlogerių veiklos reguliavimo gairės2022-01-20 Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau -LRTK) parengė gaires dėl vlogerių (angl. vlog - video blog) veiklos reguliavimo. Šių gairių projektas buvo svarstytas 2022 m. sausio 19 d. LRTK posėdyje ir pritarta jo skelbimui viešosioms konsultacijoms. Nors vlogerio sąvoka teisės aktuose nėra apibrėžta, vlogeris suprantamas kaip asmuo, skelbiantis audiovizualinį turinį dalijimosi vaizdo medžiaga platformose, dažniausiai - YouTube. Paprastai vlogeriai turi savo YouTube kanalą, kuriame galima stebėti jų turinį. Tiek visame pasaulyje, tiek Lietuvoje, sparčiai populiarėja naudojimasis dalijimosi vaizdo medžiaga platformomis (YouTube, Facebook, TikTok ir kt.). Turinio žiūrėjimas tokiose platformose ypač populiarus tarp jaunimo. Augant tokių platformų naudojimusi, jos konkuruoja dėl tos pačios auditorijos ir tų pačių pajamų, kaip ir teikiant audiovizualinės žiniasklaidos paslaugas. Be to, jos taip pat daro didelį poveikį, nes jomis naudotojams suteikiama geresnė galimybė formuoti kitų naudotojų nuomones ir daryti joms įtaką. 2021 m. perkėlus Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyvos nuostatas į nacionalinę teisę, atsirado pagrindas reguliuoti audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikėjus, teikiančius paslaugas naudojantis dalijimosi vaizdo medžiaga platforma. Vlogerių, teikiančių audiovizualinės žiniasklaidos paslaugas, priežiūra yra reikalinga siekiant užtikrinti, kad jų kanaluose būtų laikomasi Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo nuostatų bei komercinių audiovizualinių pranešimų skelbimui taikomų reikalavimų. Atkreiptinas dėmesys, kad panaši vlogerių, teikiančių audiovizualines žiniasklaidos paslaugas, priežiūra yra ir kitose Europos šalyse (Austrijoje, Belgijoje, Vokietijoje, Nyderlanduose, Norvegijoje, Ispanijoje ir kt.). Parengtomis gairėmis siekiama nustatyti, kokie būtent vlogeriai, teikiantys paslaugas per YouTube ar kitą panašią platformą turėtų pranešti LRTK apie paslaugų teikimą. Gairėse nustatyti požymiai, pagal kuriuos LRTK galės nuspręsti, kokie vlogeriai turėtų būti laikomi audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikėjais. Taip pat gairėse nustatytos išimtys, kam neturėtų būti taikomas audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikėjų apibrėžimas. Šių gairių projektas taip pat paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės aktų projektų informacinėje sistemoje (TAIS). Pasiūlymus dėl projekto galima pateikti per TAIS arba el. paštu: lrtk@rtk.lt arba vadim.gasperskij@rtk.lt iki 2021 m. vasario 4 d.
Daugiau informacijos: LRTK Šeimyniškių g. 3A, LT-09312 Vilnius. Tel. (8 5) 233 0660, faks. (8 5) 264 7125, e. p. lrtk@rtk.lt
Paskutinį kartą atnaujinta: 2022-01-20 12:35
Rašyti komentarą |
||||||||
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media |
Komentarai (0)