2024 m. kovo 28 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Žurnalistų namuose

*print*

Archyvas :: Žurnalistų namuose - aviacines knygos pristatymas. Kviečiame

2019-04-12
 
Balandžio 12 d. 18 val. Lietuvos Žurnalistų sąjungoje (Žurnalistų namuose, Jogailos g. 11) įvyks Vilmos Jankienės knygos „Kaip aš mokiausi skristi" pristatymas.
Dalyvauja knygos autorė, žurnalo „Aviacijos pasaulis" vyr. redaktorė Vilma Jankienė ir vienas iš knygos herojų rašytojas Ramūnas Čičelis.
Vilma Jankienė 17 metų yra leidėja, rašo straipsnius apie aviaciją žurnale ir portale „Aviacijos pasaulis". Autorė knygą „Kaip aš mokiausi skristi" sudarė iš publikuotų straipsnių žurnale ir pristatė Vilniaus knygų mugėje.
Knygą sudaro dvi dalys. Pirmoje knygos dalyje detaliai ir emocingai aprašomos aviacinio žurnalo redaktorės skraidymo lėktuvu pamokos, o antroje dalyje kviečiama pasikalbėti prie kavos puodelio su žymiais žmonėmis - tiek apie jų profesines aukštumas, tiek apie aviaciją. Tai alpinistas Vladas Vitkauskas, architektas Rolandas Palekas, dramaturgas ir rašytojas Gintaras Grajauskas, menininkė Nomeda Marčėnaitė, rašytojas Vytautas Martinkus, verslininkas ir aktyvus kosmoso verslo propaguotojas Vladas Lašas, kiti.
Knygos turinys atskleidžia aviacijos abėcėlės, mokantis skristi lėktuvu, paslaptis ir žavesį, tekstui nestinga bei tikslių techninių dalykų, nei mokinės pilotės emocijų, patiriamų padangėje.
Pokalbiai su įvairių sričių profesionalais leidžia pajausti, suprasti aviacijos ryšį su kitomis profesijomis, atskleidžia, kaip svarbu auginti savo sparnus.

xxx
Ištrauka iš Vilmos Jankienės knygos „Kaip aš mokiausi skristi"
.
Antanas staiga paklausia, ką daryčiau, jeigu sustotų variklis. Paklausia jau ne pirmą kartą, tačiau anksčiau situaciją vertinau paviršutiniškai ir teoriškai (čia ataskaita sau pačiai), dabar gi atsakiau iš karto - vairalazdę nuo savęs, kad neprarasčiau greičio. Greitį reikia išlaikyti ne mažesnį, kaip 120 km/val. Tada dairausi, žiūriu, kur esu, kur galiu leistis. Daug posūkių daryti nepatartina, gali neužtekti aukščio. Antanas staiga sumažina maksimaliai variklio apsukas ir sako „variklio sustojimo imitacija". Kokie veiksmai? Esame arti aerodromo, todėl, įvertinus aukštį (800 pėdų), galime nutraukti dėžutę ir judėti tiesiai link juostos pradžios, padarant viražą į dešinę. Žemėjimo kampas gana didelis, išleidžiu užsparnius, atmosfera kaista, nes situacija netikėta ir nauja. Užeiname virš juostos, žemėjame, lyginame. Antano komanda - eiti į antrą ratą. Maksimaliai didinu variklio apsukas, pakeliu lėktuvo nosį aukštyn ir jau noriu griebti užsparnių jungiklį, bet instruktorius pataria luktelti. Dar per arti žemė, pavojinga. Pasiekus saugesnį aukštį, 10 m ir daugiau, neskubant užsparniai įtraukiami, svarbu stebėti ir greičio prietaisą. Užsparniai sutvarkomi, neviršijant 120 km/val. greičio. Tada - į aukštėjimą. Žaidimas? Ir taip, ir ne. Rimta. Dabar galvoju - ko aš taip jaudinausi dešimtis kartų, kai šalia sėdėjo instruktorius?! Pabandom be instruktoriaus? Pabandom.
Vakaras gražus kaip niekada. Penkios dėžutės danguje ir Antanas iš lėktuvo išlipa, susega saugos diržus virš piloto kėdės ir sako: „Kai būsi pasiruošusi, skrisk. Lėktuvas bus lengvesnis." Savarankiškas!!! Uždarė duris ir nuėjo. Likau viena.

Pagarbiai
Vilma Jankienė
Žurnalo „Aviacijos pasaulis" vyr. redaktorė
Polocko g. 10, LT-01204 Vilnius
+370 616 19201
vilma@aviacijospasaulis.lt
www.apkrautuvele.lt
www.aviacijospasaulis.lt
Paskutinį kartą atnaujinta: 2019-04-12 11:53
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media