2024 m. gegužes 3 d., Penktadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Savaitės tema

*print*

Archyvas :: „Sodra“ atsisako dalies ryšių su visuomene specialistų. Kam tai naudinga?

2013-09-08
 
Dailininko ir žurnalisto Alberto Vaidilos ekslibrisas

Dailininko ir žurnalisto Alberto Vaidilos ekslibrisas

 

Vytautas Žeimantas

 

Liūdna tiesa - dešimtyje „Sodros" teritorinių skyrių naikinamos ryšių su visuomene specialistų pareigybės.

Taip, neseniai dar buvo laikas, kai sovietmetyje net didžiausios įstaigos ir organizacijos neturėjo nei spaudos atstovų, nei ryšių su visuomene specialistų etatų. To totalitariniai valdžia nereikėjo. Užteko kalbėti su „liaudimi" iš tribūnų.

Dabar nerasi nei vienos aktyviai veikiančios įstaigos, organizacijos, bendrovės ar kito darinio, kuris neturėtų produktyviai dirbančių ryšių su visuomene specialistų, kurių vaidmuo, beje, irgi plečiasi. Jeigu anksčiau buvo sakoma, kad ryšių su visuomene atstovai patardavo „kaip pasakyti?", vėliau - „ką pasakyti?", o dabar jų galvose turi suktis idėjos ir planai - „ką daryti?". Inovatyvios politikos ir verslo atstovai kaip ir sėkmingai gyvuojančių projektų vadovai būtent taip ir elgiasi. Deja, paskui šią tendenciją nespėjantys dažniausiai turi skaičiuoti nuostolius, kurie gali pasireikšti vienokia ar kitokia forma. Atrodo, „Sodroje" apie tai garsiai nešnekama.

Laikraštyje „Sekundė" radau štai tokį šio žingsnio paaiškinimą: „Pareigybės naikinamos siekiant geresnės „Sodros" komunikacijos ir klientų aptarnavimo". Toks paaiškinimas yra daugiau negu keistas. Juolab, kad vietoje atleistų ryšių su visuomenė specialistų atsiranda tik keletas etatų klientų priėmimo administratoriams.

Svarbu ir tai, kad sprendimas naikinti šias pareigybes buvo priimtas nederinant su „Sodros" profsąjunga, nors yra profsąjungos susitarimas su vadovybe, kad atleidžiant grupę žmonių turi būti derinama. Atrodo, kad apie planuojamą šių pareigybių naikinimą nieko nežinojo ir SADM ministrė.

Mano nuomone, šios strategiškai svarbios pareigybės panaikinimas pažeidžia viešą interesą užtikrinant aktualios informacijos teikimą „Sodros" klientams, kurių yra labai daug. Tai ir darbdaviai, ir buhalteriai, apdraustieji ir išmokų gavėjai.

Vargu, ar VSDF valdybos komunikacijos skyriaus specialistai pajėgs ir galės užtikrinti reikiamos informacijos teikimą įvairių regionų gyventojams. Tokia informacija buvo teikiama žodžiu, raštų, internetu ir per regioninę spaudą bei TV. Ji buvo ruošiama kiekviename regione skirtingai, nes vis kraštai turi savo specifiką. Aišku, kad tokių funkcijų dėl kompetencijos stokos negalės atlikti ryšių su visuomene specialistus pakeitę keli klientų priėmimo administratoriai.

Kol kas neteko skaityti nei vieno VSDF valdybos komunikacijos specialisto parengto metodinio straipsnio, aiškinančio įmokų mokėjimo ar pensijų mokėjimo tvarką. Greičiausiais dėl tos priežasties ir dauguma pensininkų nebuvo informuoti apie naują pensijų skaičiavimo tvarką, kuri įsigaliojo nuo šių metų sausio 1 d.

O gerų pavyzdžių yra. Antai Vilniaus teritorinio skyriaus ryšių su visuomene specialistai jau turbūt gerą dešimtmetį kelis kartus per mėnesį aktualiais Sodros  klausimais rašo straipsnius „Mokesčių žinioms", „Buhalterijai", „Bičiulystei" ir kitiems spaudos leidiniams, teikia informaciją ir mūsų žurnalistų sąjungos interneto svetainei. Daug straipsnių regioninėje spaudoje skelbė ir regioninių teritorinių skyrių ryšių su visuomene specialistės.

Pastaruoju metu plačiai naudojami ir kiti informacijos skleidimo kanalai: per vietinę radiją ar TV. Pasiteisino „Sodros" problemų pristatymas ir informacijos teikimas vykstant į įmones, organizacijas, mokyklas, gydymo įstaigas, susitikimai su vietos bendruomene.

Tai tik keletas pastebėjimų, kokius darbus „Sodros" teritoriniuose skyriuose dirbo ryšių su visuomene specialistai. Jie taip pat administruoja internetą ir intranetą, fiksuoja ir aprašo įstaigoje vykstančius įvykius, grynina įstaigos raštų kalbą. Tačiau svarbiausia, kad ryšių su visuomene specialistai tiesia aiškios informacijos perdavimo visuomenei tiltus, aiškina sudėtingus ir painius įstatymus, kuria teigiamą įstaigos įvaizdį, ko „Sodros" vadovybei dabar, atrodo, nereikia. Nors iš tikrųjų yra atvirkščiai, „Sodros" įvaizdis yra ne koks.

Viešieji ryšiai pas mus jau suprantami ne kaip ekstremalių situacijų gesinimas, o kaip sudėtinė politikos ar verslo dalis. Profesionalios ryšių su visuomene veiklos pagrindas ir vertybė - kurti bei gerinti žmonių santykius. Kas juos kurs ir gerins "Sodroje"?

 

Rubrika Savaitės tema yra Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo projekto dalis.

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2013-09-08 12:33
 
 

Komentarai (13)

Jūsų el. paštas

Rašančiam kitu kampu, bet neteisingai

2013-09-18 19:10

rašote,kad "didelio išmanymo pateikti visuomenei informaciją apie pokyčius nereikia". Nereikia tik tiems, kurie neturi jokio išmanymo.Tuo nesunku įsitikinti perskaičius M.Žilionio oficialų atsakymą į A.Vėželienės str."Skelbiu kultūrinę revoliuciją.O tai, kad Sodra - sentralizuota institucija- neabejotina.Viskas valdoma (informacija taip pat) iš vieno "stipraus" centro. Taigi,grįžta gūdūs sovietiniai laikai.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

gfsd@inbox.lt

2013-09-18 18:10

Patikslinkite, Gintarai, kur mano pranešime biurokratija? Deja, kalbu apie kitą dalyką - tenka pripažinti, kad dalis mūsų žiniasklaidos priprato prie "chaliava" gaunamo turinio ir nemato nieko blogo, kai turinys, šalia kurio ramiai dedama reklama ir kuris parduodamas kartu su leidiniu, apmokamas iš visų mokesčių mokėtojų kišenės.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Gintaras

2013-09-16 19:08

Ponui (ar poniai?) GFSD. Štai ir prabilo tikras biurokratas.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

gfsd@inbox.lt

2013-09-16 10:46

Nesupratau straipsnio prasmės. Jei kalbėti apie šią citatą:

"O gerų pavyzdžių yra. Antai Vilniaus teritorinio skyriaus ryšių su visuomene specialistai jau turbūt gerą dešimtmetį kelis kartus per mėnesį aktualiais Sodros klausimais rašo straipsnius „Mokesčių žinioms", „Buhalterijai", „Bičiulystei" ir kitiems spaudos leidiniams, teikia informaciją ir mūsų žurnalistų sąjungos interneto svetainei."

Tai, švelniai pasakius, nesusipratimas. Jei leidinius- imones siekiančias pelno - medžiagomis maitina iš visų mokesčių mokėtojų ir tų pensininkų kišenės išlaikomi žmonės, tai šį kromelį seniai reikėjo uždaryti. Tai tiesiog korupcija ir neefektyvus valstybės lėšų panaudojimas. Tik keista, kad paskui kolegos verkia, jog mokesčiai didinami.

Kalbant apie dešimčių viešųjų ryšių specialistų naudą Sodroje, tai jų tiek nereikia. Sodra centralizuota institucija. Išaiškinti mokesčių tvarką gali ir keli kvalifikuoti specialistai. Praktiškai labai teisingas sprendimas.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

vlimantiene@gmail.com

2013-09-13 14:23

Sodros pozicija yra nesuprantama. Atsisakant profesionalų didės ir taip jau esantis didelis atotrūkis tarp tų, kuriems turėtų "tarnauti" ir tų, kurie privalėtų "tarnuati". Tarnautojai nori užsidaryti savam bokšte, kad jiems būtų kuo mažiau trukdoma. Esamus 7 (jeigu neklystu) ryšių su visuomene specialistus pakeis klientų priėmimo administratoriai. Kokiam kiekiui darbuotojų jie administruos? Ar čia nėra užslėptas etatų didinimas? O gal jau turima duomenų, kad pagyvenusiųjų kiekis pasiekė tokį lygį, kad kreipti į juos dėmesį nebereikia, jaunimas pats viską išsispręs ten, kur išvažiuos...Pritariu Vytauto Žeimanto keliamoms problemoms visais aspektais.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Vytautas

2013-09-13 10:40

Rašančiam kitu kampu, bet teisingai. Bet ne visai teisingai. Aš turėjua omeny centrinio aparato darbuotojus. Jie šia prasme praktiškai beveik miega. O žmonės filialuose, rajonuose dirba ir nemažai. Apie tai irgi rašau.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Kitu kampu, bet teisingai

2013-09-13 09:32

"Kol kas neteko skaityti nei vieno VSDF valdybos komunikacijos specialisto parengto metodinio straipsnio, aiškinančio įmokų mokėjimo ar pensijų mokėjimo tvarką. Greičiausiais dėl tos priežasties ir dauguma pensininkų nebuvo informuoti apie naują pensijų skaičiavimo tvarką, kuri įsigaliojo nuo šių metų sausio 1 d." - štai, gerb.V.Žeimantai, ir atsakėte pats sau į klausimą - O ką gi veikė iki šiol taip Jūsų proteguojami viešųjų ryšių specialistai? Didelio išmanymo pateikti visuomenei informaciją apie pokyčius nereikia. Reikia tik noro. O ar jis buvo - tai Jūs pats ir aprašėte.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Ramūnas

2013-09-12 15:52

Manau,kad LŽS sistemoje reikia sukurti atskirą skyrių ar klubą -- VIEŠŲJŲ RYŠIŲ SPECIALISTŲ.
Juo reikia ginti nuo darbdavių savivalės.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Taip

2013-09-12 15:17

Viešųjų ryšių specialistai yra mūsų kolegos. Jos reika gelbėti.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Krizė

2013-09-10 21:07

SODRA turi gražių namelių, kuriu neatrado miegantys žurnalistai. Nakvojau kadaise. Gražūs. Dar LŽS ten kojos nekėlė.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media